St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 21 augusti 2011

Macaronsrecension nr 3- Fauchon!

Då kör vi recension nr 3 som är macarons från Fauchon vilket också är ett av de större och finare märkena på macarons. Även denna gång är det en del annorlunda smaker och det var lite halvnervös att testa vissa med tanke på tidigare erfarenheter av konstiga smaker!!




Smakerna denna gång bestod av Jordgubb, Lavendel, Ros, Mojito, Cocos/lime.

Jordgubb; Jag tyckte inte att det var speciellt mycket jordgubbssmak. Det var dock helt ok konsistens. Fauchers macarons har ett ofta roligt utseende då de är lite pyntade på olika sätt. De är dock slarvigt gjorda i min mening. Mia tyckte att det var en ganska fräsch och lätt smak. Robban tyckte att den borde varit mer marängig. Mattias ansåg att den smakade deg och sylt men att den var ok.
Betyg; 4/5 av Mattias och Robban
3/5 av Mia
1/5 av Caroline

Lavendel; Min spontana reaktion var "oh fy f*n" (ursäkta språket!!!). Jag tycker denna smakar som mammas doftpåsar i garderoben luktar, USCH!!!
Mia tyckte att det smakar som mormors underklädeslåda!
Robbans kommentar var "ge upp nu med kryddor och växter", med andra ord var den inte omtyckt!
Mattias tyckte att det var en "udda smak"...?????? Eeehhhh, jo tack!
Betyg; 0/5 av Caroline
1/5 av Mia och Robban
3/5 av Mattias

Ros; Samma som på lavendel fast värre *urk*. Jag kunde inte ens svälja den utan fick spotta ut. Hade hellre ätit tvål kan jag säga. Det måste varit bland det mest vidriga jag någonsin ätit faktiskt.
Mias kommentar var "fy f*********n", så det säger väl allt?! (Återigen, ursäkta språket men det var många fula ord som hoppade ut när vi åt denna!!!).
Mattias enda kommentar var "Ros"???
Robban tyckte "jättefult ord som jag inte kan återge här"!!! Så mer behöver jag nog inte säga???
Betyg; 0/5 av Caroline, Mia och Robban
2/5 av Mattias

Mojito; Jag tyckte att det var ganska mycket myntasmak vilket gjorde den fräsch och god. Hade gärna ätit mer av den, helt klart bland de bästa hittills!
Mia tyckte att den var lagom söt och en lätt myntasmak.
Robbans kommentar var "YEAH!!" så den var med andra ord populär.
Mattias tyckte att den var ok.
Betyg; 4/5 av Caroline, Mia och Robban
3/5 av Mattias

Cocos/lime; Jag tyckte att det var mycket cocossmak och mindre limesmak. Helt ok dock. 
Mia ansåg att det var bra med cocos men att lite mer lime hade varit gott.
Robbans åsikt var att den var god trots att han egentligen inte gillar cocos.
Mattias tyckte den var väldigt söt (i smaken alltså).
Betyg; 4/5 av Mia och Robban
3/5 av Caroline
2/5 av Mattias

Sammanfattning; Känns väldigt ojämna i smakerna. Ett plus är att det är ganska många smaker att välja på samt att de är söta i utseendet även om de är lite slarvigt gjorda. Även Faucher har fina askar att välja mellan vilket är trevligt. Mojito och cocos/lime var klara favoriter. Lavendel och Ros kan man verkligen skippa!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)