St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 20 augusti 2011

Souvenirer, masker och inredningsdrömmar!

När man är ute och reser vill man ju gärna ha med sig några souvenirer hem. Då är Paris den perfekta staden för så många souvenirbutiker som finns där är helt galet. De ligger med fem meters mellanrum mellan varandra och man kan inte förstå hur alla dessa butiker kan fungera. Miljontals Eiffeltorn, Triumfbågar, Notre Dames, tröjor, pennor och trettio tusen små pryttlar som säljs på löpande band. Jag är inte speciellt intresserad av sådana souvenirer även om dottern tycker det är jättekul med en ny pariströja varje år, det är i stort sett det enda som får följa med hem. Däremot tycker jag att det är kul med lite annorlunda souvenirer att få med sig hem. Kanske något gammalt, eller något som bara går att köpa på ett visst ställe. Något man inte hittar överallt och som kanske kan pryda hemmet på något sätt. 
Detta året fick det bli en vacker gammeldags metallskylt som jag föll för. Dessutom fick vi med oss ytterligare två masker hem, något som jag är väldigt förtjust i. Av någon anledning har jag alltid haft en liten fascination över Venetianska maskeradmasker och det har blivit åtminstone några stycken. Förhoppningsvis blir det fler nästa år när vi tänkt åka till Italien (eller en eventuell husbilsresa hihi).











Nu är hyllan ganska fullspäckad så så mycket mer vågar jag inte ställa där. Jag älskar dock att göra små konstellationer här och var så jag får väl hitta något annat att pynta ;)

Förutom detta lyckades vi hitta världens coolaste väggbonad (jag vet att det låter gammeldags men vänta ska ni få se!!!). Vi hittade den på ett av Paris stora varuhus där de verkligen har sååååå mycket mer roligt än vad vi har här hemma. Stora våningar med allt vad man kan tänka sig och inte tänka sig till hemmet. Tapeter som var allt ifrån oerhört vackra till oerhört coola, snygga, läckra, dekorerade. Bonaden vi fann ser ut som en gammeldags fransk dörr och vi blev så förtjusta i den att den fick följa med hem (trots att den var snordyr för att vara en bit tyg...). Den ska få pryda en vägg så fort vi lyckas hitta en större lägenhet. Vi har en liten fundering på att göra som en ram med stukatur runt den så att den ser ut som en riktig dörr.
Kolla så cool den är:



Ser nästan ut som att man tagit kort på en dörr, eller hur?!

Åh vad jag längtar efter att flytta till en större lägenhet och få inreda på nytt. Få plats med lite möbler jag drömt om och kunna ha var sak på sin plats! Hade inte sagt nej till en vacker gammeldags lägenhet med kakelugn och stukatur i taket.....*drömmer mig bort....igen*.





Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Gudarnas vilken läcker väggbonad...... Italien kan det kanske tänkas att bli nästa år för oss med.Kramisar Emma.

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)