St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 9 augusti 2011

Lite hann vi med idag!

Jodå, lite hann vi allt med idag. Efter att ha lassat in alla våra väskor på hotellet och tagit en välbehövlig dusch så tog vi oss en sväng ut i Londons vimmel. Istället för att göra något planerat så blev det en promenad för att bekanta sig med kvarteren runt omkring. Det visade sig att vi inte alls bodde långt ifrån Big Ben och The London Eye! Så när vi hade spatserat förbi Buckingham Palace så tog vi en bit mat på en pub inte långt därifrån. Jag kan dock säga att servicen lämnade mycket att önska då tjejerna som jobbade på puben var långsammare än två sengångare.....herre jösses, snacka om att inte gilla sitt jobb!!!! Och så klagar folk på fransmän????? Jo men eller hur?! 
Anyway, när vi ätit vår mat som sengångarna efter mycket om och men serverat så gick vi vidare och "sprang på" Big Ben som jag givetvis passade på att plåta. Efter det styrde vi kosan mot "The London Eye" och blev väldigt förvånade över att det inte var någon kö alls. Så vi hoppade på och åkte med vilket var trevligt då vi fick en väldigt vacker vy av London från ovan.


Lite kul måste man få ha....;). Kan säga att bilisterna som åkte förbi när vi tog kortet hade mäkta kul åt dessa märkliga turister hihi :).

Ståtliga Big Ben!

Robban och jag älskar säckpipor. Dottern älskar det......not so much!


Trötta??? Eeehhhh.....japp!

Familjen mupp...

London i månens sken.


En av burarna i London Eye.



Små människor där nere!

Sprang på David Beckham.....i vaxformat i alla fall!



Vissa har roligt!

Den mysiga puben vi var på....synd att de som jobbade där var totalt urkassa!


Big Ben i fjärran.

Dottern och jag med Buckingham Palace i bakgrunden.

Så visst hann vi med en hel del idag!! Imorgon blir det buss runt stan så vi får se alla sevärdhetern och leka tvättäkta turister ;)

PS: Det här låg på kudden i hotellrummet:

En spray man sprayar på kudden för att sova gott? Och en spray man sprayar på pulspunkterna???
Hm, bäst att kolla om det funkar!!

Sov gott mina vänner :)





Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Godmorgon!
    Hoppas du mår bättre!
    Härliga bilder...ni han verkligen med en hel del igår!!
    Njut av semestern och ha det bara bra!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)