St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 28 augusti 2011

En blå tårta....på flera sätt!

Och så bidde det en tårta till! Fast denna gjorde jag inte så mycket för att äta utan för att den ska vara med i en ny bok om lakrits. Så självklart fick det bli lakritsfyllning i tårtan, eller rättare sagt lakritsfluff. Jag beslöt mig för att göra den ganska enkel och stilren men med en lite annorlunda insida...nämligen knallblå! Och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet:







Bilden ni ser här ovan är hur framsidan på boken eventuellt kommer att se ut.
Boken kommer ut till jul och jag lovar att skrika till när det är dags :D!!

Tårtan är gjord på vaniljtårtbotten som jag färgat blå med Squires Kitchens färg Hydreangea. Fyllningen består av lakritsfluff och färska hallon. Tårtan är spacklad med lakrits/hallon-smörkräm och täckt med sugarpaste. Dekorationerna är gjorda av sugarpaste och pärlorna är sockerpärlor.


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

12 kommentarer:

  1. Liv och Nisseaugusti 28, 2011

    Åh vad häftig den är!!! Ska vara med i Annikas bok ser jag, vad kul! Blir det lite tårta över hjälper vi lakritsälskare här på Nygatan gärna till att äta upp den ;-)

    SvaraRadera
  2. Wow, superläcker!!! Man borde kunna göra samma fast med lila va?
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Åh Tack Liv och Nisse :D. Kommer över med en bit!!

    Mia; klart man kan göra den i lila ;). Kram!!

    SvaraRadera
  4. Nan nam Känns verkligen som en tårta för mig. Älskar verkligen lakrits så den boken måste jag nog ha. :D
    Tårtan var riktigt läcker, coolt med den knallblåa insidan.
    Borde kanske funka med kombinationen lakrits och viol om man vill ha den i lila.
    Massa Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Wow, du är ju helt enkelt suverän....vilken tårta och dina cupcakes med lakrits!!!! Superfina ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  6. Tack Susanne!! Vad kul att du tycker om dem :D. Receptet kommer imorgon! Kram :)

    SvaraRadera
  7. Säger bara..... Wooooow!!!!

    Så läcker....och låter farligt god!!!!

    SvaraRadera
  8. Stort tack för den goda tårtbiten och för cupcakesen :-D Vi mumsade i oss den med stor njutning, barnen älskade dem också! Förresten, mamma blev nyfiken på receptet på din tårta, så jag undrar om hon skulle kunna få det? Hon fullkomligt älskar söt lakrits nämligen :) kram Liv!

    SvaraRadera
  9. Hihi, så lite så! Jättekul att ni tyckte om den, det blir jag glad av att höra!! :D
    Självklart kan hon få det. Du ska få det av mig när vi ses :). Kram vännen!!

    SvaraRadera
  10. Julia Sandellseptember 13, 2011

    Den är ju superfin å riktigt häftig! Otroligt snygg kontrast mellan det knallblå å svarta! Åh vad kul med en lakritsbok!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jättefin tårta! Jag gillar verkligen den kantdekoren du har här, kan inte hitta den på någon av nätbutikerna. Var har du hittat din?
    Mvh Åsa

    SvaraRadera
  12. Hej Åsa!
    Tack!!! :D
    Om jag inte missminner mig helt så kommer den från Tårtdecor :). De har många vackra spetsstansar och jag köpte på mig ett antal av dem. Enda nackdelen är att man får skära ut kring kanterna vilket är lite pilligt, men resultatet blir så fint så det är värt det!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)