St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 1 oktober 2011

Steg-för-steg; hur man modellerar en nalle!

Jag vet att en del av er vill ha lite fler steg-för-steg så då ska ni självklart få det :). Eftersom jag gjorde en liten nalle igår så får det bli en liten manual över hur man gör den!

En sån här söt liten nalle tänkte jag visa er hur man gör.

Detta behöver du: tre olika färger av sugarpaste, vilka du vill använda väljer du så klart själv.
Du behöver två tyllar med en större spets och en mindre. Ett skärverktyg samt ett verktyg som man gör mindre hål med.

Gör två delar som är lite smalare i ena änden, dessa ska vara benen.

Platta till dem i ena änden. Där ska överkroppen sitta.

Gör två mindre rundlar, dessa ska vara fötterna på nallen.

Fäst rundlarna på benen med hjälp av ätbart klister eller vatten.

Rulla en del av spn till en äggformad boll. Denna ska utgöra överkroppen på nallen.

Fäst bollen på benen med hjälp av ätbart klister eller vatten. Tryck till bollen så att den står stadigt ovanpå benen.

Rulla en lite större boll i lagom storlek. Denna ska utgöra huvudet på nallen. Fäst den med hjälp av ätbart klister eller vatten.

Rulla två mindre bollar och tryck ut en fördjupning i mitten på varje boll. 

Fäst dem på huvudet på nallen. Använd ätbart klister eller lite vatten. Gör en liten skåra på huvudet där öronen ska sitta, detta för att de bättre ska fästa.

Kavla ut en liten bit sp i en annan färg. Skär ut en oval cirkel. Denna ska sitta på magen på nallen.

Fäst den med ätbart klister eller vatten.

Ta en bit av den tredje färgen av sp. Rulla den till en liten boll som du sedan trycker ut så den blir platt och oval. Skär ett streck ner för halva och sedan ett streck rakt över. Denna del ska bilda den större delen på nosen på nallen. Fäst den på främre delen av huvudet på nallen.

Då ser det ut som ovan.

Ta den större tyllen och tryck ut på rundlar av samma sp. Dessa ska vara fotsulorna på nallen.

Fäst dem på fötterna på nallen med lite ätbart lim eller med vatten.

Rulla en väldigt liten boll av samma sp som du använde till nallens mage. Tryck dit den lilla bollen så det ser ut som en nos.

Tryck ut två rundlar med den lilla tyllen. Dessa ska vara nallens ögon.

Tryck dit dem lite försiktigt med hjälp av ätbart lim eller vatten.

Rulla ut två avlånga delar. Gör dem lite tjockare i ena änden och smalare i den andra. Dessa delar ska vara nallens armar.

Fäst dem på nallens rygg. Platta till dem så de ser fina ut baktill. Fäst främre delen av armarna med lite vatten så de sitter på plats.

Rulla ut en liten bit sp och forma den i en droppform. Tryck till den smalare delen med änden av en pensel el dyl. Denna del ska vara den lilla kaninens huvud.

Fäst biten på nallens arm.

Rulla små bitar till kaninens öron, armar och ben.

Forma till dem och fäst dem försiktigt på kaninens huvud och kropp som ovan.

Måla dit ögon och nos med hjälp av en penna med ätbart bläck.

Så där; nu är du klar!!! Pynta gärna nallen med en liten blomma eller något annat fint som du tycker skulle pryda den :D. 
Inte så svårt va?!

TILLÄGG!
Nallen på bilden nedan är gjord efter samma princip som nallen ovan. Skillnaden är att den är gjord med päls (och lite mer övning i ärlighetens namn). Pälsen gör du genom att nypa försiktigt med en pincett. Det funkar även att "picka" med tandpetare eller gaffel.



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)