St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 31 maj 2011

Det enkla men ack så goda i livet!

Ibland är det det enkla som gör en glad; som tex en härlig paj som sommarkänsla! Paj brukar ju dessutom de flesta uppskatta så därför fick det bli en sådan till fikat på jobbet imorgon. Idag valde jag att göra hallon och blåbärspaj med smultäcke vilket är min egen favorit. För er som känner er sugna på att göra detta härliga sommarfika så kommer receptet här:


Smulpaj
(Gillar du ett ordentligt lager med smultäcke så dubblar du detta recept!!)
2 dl vetemjöl
2-3 msk socker
75 g margarin eller smör
ca 500 g frukt eller bär
ca 1/2 dl socker
1 msk potatismjöl

Blanda samman mjölet och sockret i en skål. Arbeta in smöret med en gaffel eller med händerna tills dess att det blir en smulig massa. Skala och kärna ur frukterna. Skär dem i tunna skivor och lägg dem i en smord ugnssäker form. Eller blanda färska eller otinade djupfrysta bär med lite socker och potatismjöl.
Strö över smuldegen.
Grädda pajen mitt i ugnen i 225 grader, i ca 25 minuter.
Servera pajen ljummen med grädde, vaniljsås eller glass!!!! Yum säger jag bara :)






Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Mums! Fick ett tips häromdagen om en lite specieöö smul paj. Man gör som vanligt förutom att man har en sockerkaka i botten... Kan det vara nåt tro? Du baka, jag smaka ;)
    Kram
    Mia

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)