St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 7 maj 2011

En underbar lördag!

Bäst man passar på att njuta när man är ledig och när solen visar sig så vackert på en klarblå himmel! Vi tog en sväng till vackra Gårdby lantcafé och njöt av en god äppelpaj med gammeldags pärondricka...mmmmmm! Jag har blivit en total "sucker" för den där känslan av att det kanske var bättre förr. När man tittar på det där mysiga lantliga inom både inredning som arkitektur så kan jag bara inte låta bli vilja ha det så. Passade på att ta lite bilder på allt det där vackra som jag bara älskar i livet:

Mmmm, en underbart god bulle...

...och kall päronsoda...

...äppelpaj med hallon och grädde...vad mer kan man be om?!








Blev totalt förälskad i dessa underbara rosa plåtburkar!!! De får bli mitt nästa inköp utan tvivel! 

Kakfatet i glas är också på önskelistan. Tänk så vackert att låta några vackert prydda cupcakes få stå framme på fikabordet i en sån!

Man kan aldrig få för mycket av Gårdby Lantcafé!!!



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart mysigt det verkar vara där.
    Måste verkligen ta mig i kragen och få med familjen dit på en fika och lite gott för ögat ;)

    Kul att du lägger in bilder så man kan få lite tips....

    Tack

    Annci Olsson

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)