St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 7 maj 2011

Med kameran i högsta hugg...

Med kameran i högsta hugg tog vi en promenad genom en av Kalmars vackraste delar. Nu är ju den årstiden man vill passa på att föreviga många av de vackra vyerna Kalmar stad faktiskt har att erbjuda (även om jag många gånger har en benägenhet att beklaga mig över vissa saker i denna stad...). Men ibland måste man försöka se staden med en turists ögon och njuta av de fantastiskt fina ställen vi har här. Tänkte därför bjuda er på lite bilder och kanske väcka lusten hos er som inte varit här, att faktiskt åka hit och titta! Och för er som bor här- kanske väcka lusten hos er att också ta er tid att vara turist i er egen stad...



Krusenstiernska gården som är en av Kalmars mysigaste och mest välbesökta ställen.

Så vackert i trädgården. En liten möbel som väntar på första gästernas fikastund i solen...

Vacker miljö bland grönskande buskar och blommor.

En liten oas mitt i staden.

Ett vackert hus som vaktar slottet...

...mycket folk som letat sig ner till Vallgraven för att njuta i solen.

Utsikt från slottet ut över fjärden och bort mot gamla vattentornet.

En vacker detalj på en av slottets stora portar.



Ett hav av blommor.

Vårt otroligt vackra slott som ståtligt reser sig över havet.

Utsikt från slottets ena vall ut över Kalmarsund.

Trappa som minner om gamla tider.

Kanon som stilla blickar ut över sundet.

Kuretornet som pampigt tornar upp sig över slottets entré.

Vad vackert det kan bli mellan det mjuka och det hårda.

De vackra gångarna in till slottets innergård.

Vår tokige hund Zorro som njuter av att vara ute på långpromenad...

...och att få smaka glass....

.....det är ju sååååååååå gott!!!









Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Vilken söt vovve!!! och underbara vårbilder! =)
    Trevlig helg!
    Kram
    /Nellie

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)