St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 16 maj 2011

Inspiration- Steampunk och tårtor!

Det finns tårtor och så finns det.....tårtor!!! Hittade bilder på vansinnigt häftiga och ovanliga tårtor när jag kollade bloggen Sinners and Saviors. Anna som har bloggen är en mästare på att hitta allt som är totalt ovanligt och unikt och bara hon är en inspirationskälla som jag kommer skriva mer om i ett annat inlägg. För att återkomma till tårtorna; blev så nyfiken på att se fler av dessa häftiga skapelser att jag beslöt mig för att gå in och leta efter fler av dessa fräcka skapelser. För er som inte vet vad Steampunk är så kommer här en kort förklaring hämtad från Wikipedia:


Steampunkångpunk, (ordet utvecklat ur cyberpunk) en typ av science fiction och estetik som grundar sig på ångmaskinerluftballonger, mekaniska matematikmaskiner och annan teknik från industriella revolutionen, men före andra industriella revolutionen. Karaktäristiskt för steampunk är teman och material som synlig mekanikkugghjul och mässingMikroelektronik och förbränningsmotorer är ovanliga. Steampunk utspelar sig vanligtvis i en viktoriansk miljö men genren har förgrenat sig och inkluderar nu alla tänkbara tidåldrar och historiska miljöer till exempel medeltidenbronsåldern och antiken.
En besläktad genre är dieselpunk som har stilistik förebild i den andra industriella revolutionen och digitala revolutionen.

Här är några exempel på Steampunktårtor:









Är inte dessa tårtor fantastiska så säg?! Måste vara oerhört pilligt att göra dem. Det får bli ett av framtidens projekt att göra dessa :). Om det är någon av er som läser detta som besitter tips på hur man gör så säg gärna till! Samtliga av bilderna har jag hittat på Google genom att söka på Steampunkcakes.




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

4 kommentarer:

  1. Helt Underbara!! =P
    Fick du min kommentar och frågan om female tattoo mässan förresten?

    SvaraRadera
  2. Häftigt med steampunk i tårtform!

    SvaraRadera
  3. Åh så grymma!!! Har en liten aning ;)
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Julia Sandellmaj 24, 2011

    De är helt underbart häftiga! Flashbackwards å flashforwards känns det som :) Fruktansvärt bisarra, Alice i underlandetkänsla måste jag säga. Riktigt kul grej. Hatten och "kråkslottet" fastnade jag för direkt, eeirie.
    Kram kram

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)