St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 2 maj 2011

Tur att man är effektiv!

Tur att man är liiiiite effektiv i alla fall. Nu har jag lyckats spritsa alla mina macarons och det tog faktiskt inte så lång tid med tanke på att jag gjort fyllningarna och färgat in dem. Känner mig lite nöjd och har dessutom hittat en finfint sätt att lyckas få violsmak utan att använda violessens; man tager liksom vad man haver om vi säger så! Kom på att jag inhandlade denna sist vi var i Paris:


Violsirap- funkade superbra! Tillsatte lite finmalt violströssel också för att få till ännu mer violsmak. Man tager vad man haver som sagt!!


Spritsade och ska nu läggas ihop...

Violsmak...

Päronsmak...

Hallonsmak...

Visst blir det läckra färger?!


Melonsmak!

Imorgon blir det minicupcakes i olika färger och former :)




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

4 kommentarer:

  1. Åhhhh, melonsmak. Låter mumma!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Julia Sandellmaj 07, 2011

    Du har fått allt om bakfoten, du är inte lite effektiv. Du är super duper effektiv! Skulle inte klara av en dag i dina skor...eller i ditt kök kanske jag skulle säga!
    Alla de där macaronsen(?)ser oerhört delikata ut!! Lyckliga personer som fick smaska i sig dem.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Det där med viol alltså... jag älskar smaken men tycker att alla essencer smakar parfym. Sirap, en superbra idé - frågan är om de säljs i sverige... Du är grym på macarons iaf!! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka essenser har du använt? Jag brukar köra med "Essensfabrikens" och de är supergoda!!! Violsirapen köpte jag i frankrike och den både doftar och smakar massor av viol. Det behövs dock extremt mycket av den när man ska göra det som fyllning så därför köpte jag in essens istället och det är betydligt enklare. Lakrits och viol är sjukt gott och passar verkligen ihop!! YUM :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)