St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 9 maj 2011

Nytt projekt: WHOOPIE PIES!!!

Jag har sett dessa små godsaker på många bloggar och blivit så sugen på att testa att göra dem så nu gjorde jag slag i saken! Receptet hämtade jag från Erika som har bloggen Bakglädje



CHOKLADWOOPIE PIE 

 ca 15 st

100g smör
1.25 dl socker

1 ägg
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 dl kakao
1 tsk salt
1,5 dl mjölk

Gör så här:

Vispa smör och socker poröst. Tillsätt ägget. Rör ner vetemjöl, bakpulver, kakao, salt och tillsist mjölken (jag blandade i matberedaren). Klicka ut eller fyll en sprits och spritsa ut 30 kakor på tre plåtar, max tio kakor per plåt eftersom de flyter ut innan de reser sig. Grädda ca 10 minuter i 175 grader i mitten av ugnen. Låt kakorna svalna innan de fylls med valfri fyllning.




Jag fyllde dessa med hallonsmörkräm. Receptet finns under fliken recept. Enkelt att göra; smörkräm+hallon :). YUM!!! Dessa fick högst betyg av dottern som glatt klämde i sig tre stycken på raken!!! Lätta att göra och goda som bara den :)



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. Det receptet måste jag testa. Dom ser väldigt goda ut :)
    //Cristina

    SvaraRadera
  2. Whoppie pies är så gott, måste verkligen göra det igen, har inte gjort dom sedan förra sommaren

    SvaraRadera
  3. Whoppie pies har jag inte testat att göra ännu -får hoppas jag får tummen ur någon gång :D

    Tack så mycket föresten! Du är sååå välkommen åter till bloggen ;D I helgen kommer det bli massa nya tårtor o cupcakes -både bröllop, dop o födelsedag =)

    mvh Lotte -bullemamman

    SvaraRadera
  4. åh dessa ser ju jättegoda ut.måste ta och göra dessa igen.glömt bort hur de smakar,så länge sedan var det jag gjorde dessa.dags att gå till köket.
    Ville passa på och skriva att jag har 2tävlingar hos mig just nu och man kan vinna fin fina priser,du är väl med
    Simone

    SvaraRadera
  5. Hejsan. Först vill jag bara säga att din blogg är en inspration till mig. Jag har läst din blogg i ungefär två månader och jag ÄLSKAR den :D
    Har nyss bakat dessa kakor och har en liten fråga: Ska dom vara mjuka från att man tar ut dom från ugnen tills dom har kallnat?

    Kram från Pia.
    pia85@hotmail.se

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)