St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 29 maj 2011

Underbar kaffeservis i romantisk stil från Gårdby Lanthandel!

Ja nu är den komplett vår lilla kaffeservis som vi blev så förälskade i! Vi tog oss en sväng till Gårdby enbart för att handla hem de tillhörande faten. Passade dock på att köpa även mjölkkannan och sockerskålen medans vi ändå var där! Idag har det annars inte blivit något bakande då vi har ägnat dagen åt att städa och sortera. Vi har en liten skrubb i lägenheten som är ca 1x1 meter. Det är verkligen helt sanslöst hur extremt mycket saker man kan lyckas prångla in där inne. Kan tillägga att vi har typ tre meter i takhöjd så vi har frenetiskt staplat allt på höjden. Men nu var det verkligen dags att ta tag i att rensa ut där då det var stor risk att bli halvt ihjälslagen vid rasrisk när man öppnade dörren! Så min käre man fick roa sig med att organisera där medans jag städade badrummet och putsade allt kakel (och ja, det behöver man verkligen göra!!!). Så man skulle kunna säga att det har ju inte direkt varit den roligaste Mors Dag-dagen men den har utan tvekan varit effektiv!!!
Anyway, bjuder på lite bilder på den oerhört söta servisen vi har inhandlat:








Visst är den fin!!

För övrigt sitter jag och väntar på min beställning jag gjorde tidigare i veckan. Jag blev dock väldigt besviken och arg efter att jag fått ett mail från företaget jag beställt från (detta först efter att jag mailat dem och frågade var min order tagit vägen). De har fortfarande inte skickat min beställning då de inte har alla varorna inne. Det är extremt irriterande när man sitter och längtar efter det man har beställt. De kunde inte ens bemöda sig att skriva ett mail om att de inte hade alla varorna inne. Fruktansvärt dåligt måste jag säga. Nu får jag troligtvis vänta i en vecka till pga deras slarv. Tur att det inte var en beställning som  jag behövde ha direkt, då hade det kunnat gå illa!!! Det här med att det ska ta 5-7 dagar att få en leverans är tydligen sk**snack vad det gäller vissa leverantörer. Det blir ännu tråkigare eftersom det var presenten jag fick av min man och han hade hoppats att den skulle vara framme till min födelsedag i fredags men se så bidde det inte. Nej, fram för företag som sköter sina leveranser!
Fy och blääääääääääääääää för att vänta!!!!




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)