St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 26 maj 2011

Ankarsrum Assistent och lite tips för tårtbaket!

Då var det dags för ytterligare en tårta! För ett tag sedan fick jag ju hem min fina Ankarsrums Assistent som Ankarsrum så generöst har sponsrat mig med. Och jag kan säga att jag ÄLSKAR den!!! Så lätt och smidig att jobba med och den är enkel att sköta. Två knappar- på/av och en för farten. Kan verkligen inte bli lättare! Den har verkligen gått varm och jag använder den varje gång jag bakar. Kan varmt rekommendera den till er som funderar på vilken assistent ni ska köpa. Den är dessutom väldigt stabil och står kvar på sin plats även om du kör den på högsta fart. Det gjorde definitivt inte min gamla maskin som istället hoppade runt över halva köksdisken, inte bra. Med nya assistenten krävs heller inte någon kraft att få av bunken när man ska hälla över smeten, det är också något jag uppskattar. Det är inte speciellt kul att jobba sig blå för att få av de olika delarna på en maskin. 
Förutom att den är lätt att jobba med så är det ju också en väldigt snygg färg och den passar bra in i inredningen (japp, jag tänker på sånt också!). Jag har den blå men den finns även i gult, rosa, grönt, vitt och svart. Med andra ord i färger för alla! Den rymmer mycket deg/smet och det skvalpar inte över när man kör på full hastighet vilket givetvis också är en stor fördel. 
Idag fick assistenten vara med och göra tårtbotten till Pizzatårtan som ska vara färdig imorgon. Därför passade jag på att ta lite bilder samt att ni ska få ett litet tips för när ni bakar tårtbotten!

Smidig och enkel att använda.

Snygg.

Stilren.

Här kommer då ett litet tips för när man gör tårtbotten: För att inte smeten ska rinna över kanten när tårtbotten reser sig i ugnen- klä formen med bakplåtspapper runt om. Då håller tårtbotten sig i fin form och jämn i kanterna.

Smöra insidan av formen och fäst sedan bakplåtspappret. Pensla på smör även på insidan av pappret. Alltså den sidan som kommer vara mot själva tårtbotten.

Bröa sedan botten och kanterna så att tårtbotten släpper lätt när du ska ta ur den ur formen.

Så där, fyllt med smet och redo för att gräddas i ugnen. Om du vill ha ett bra recept på tårtbotten så kika HÄR!

Vill du se mer av Ankarsrums sortiment? Då ska du kika HÄR!

Ta gärna en titt under dagen här på bloggen. Jag kommer förbereda Pizzatårtan och dess dekorationer :)




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)