St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 5 maj 2011

Dagens födelsedagstårta i lila, rosa och rött!

Idag blir det en födelsedagstårta i lila, rött och rosa. Tycker den färgkombinationen blir väldigt vacker måste jag säga. Här kommer resultatet:
















Tårtan är spacklad med vaniljsmörkräm. Fylld med jordgubbsmousse och hallonmousse. Täckt med Sugarpaste. Samtliga dekorationer är gjorda i sugarpaste.

Vad tycks?


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

14 kommentarer:

  1. Väldigt snygg =)

    SvaraRadera
  2. Fantastisk. Enda nackdelen är ju att ingen vill ju skära i denna vackra skapelse! ;) Kram Linda B

    SvaraRadera
  3. Tina Bergermaj 05, 2011

    Ja men hur fasen skal någon kunna äta upp det där? Det e ju inte måojligt att sätta kniven i det konstverket!

    SvaraRadera
  4. Tack, vad härliga ni är!! Hihi, ja de brukar säga att de inte vill skära upp den :). Fast jag betvivlar att den är så smaskig efter att ha stått som prydnad!!

    SvaraRadera
  5. Coolt att du hade skurit upp tårtan mitt i och satt blommorna innanför flikarna där! :-)

    SvaraRadera
  6. Verkligen jättevacker!!! :D
    Har ett halsband klart till dig här med. Kanske kan ta det nästa vecka??? Du får kolla på det först innan du bestämmer dig. :D
    Massa Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Bedårande!
    <3 Y

    SvaraRadera
  8. Den blev himla fin! En liten "blom-explosion" =)
    Jag gillar de starka färgerna =D
    Du bakar så mycket fint gumman!

    Kram
    /Nellie

    SvaraRadera
  9. Fy f-n vad fin!!!! Ursäkta svärordet, men det passade bra in på tårtan. UNDERBAR!!!

    SvaraRadera
  10. Ojoj, en av de vackraste tårtor jag Sett!!!!

    SvaraRadera
  11. Vilken underbart vacker tårta, så snygga färger och så härligt fina blommor

    SvaraRadera
  12. Åh TACK för alla fina kommentarer, ni gör mig så himla glad!!!!

    Liv: tyckte det var lite kul att testa något nytt :)

    Phersephone: Yey, vad kul med halsbandet :). Ser verkligen fram emot att se det!!!

    Nelli Sockertussen: Tack söta du :). Stora kramar till dig!

    Stina; hihi, du är för go! Tack snälla, blir så glad!!

    Malin: Tack!! Kram på dig :)

    Cupcakefluffan: Åh Tack!!! Blir så glad att du tycker det!!! Du gör så mycket fina tårtor som ser så vansinnigt goda ut!!!

    SvaraRadera
  13. Så underbart fin. Ja jag förstår verkligen inte heller att man vill äta upp en sådan fin skapelse, men klart den är säkert lika underbart god som den ser ut.Du är helt otrolig.....Kramisar Emma.

    SvaraRadera
  14. Julia Sandellmaj 07, 2011

    Hur fin som helst!! Häftigt med flikarna så det ser ut som om blommorna växer upp ur tårtan. En riktigt vacker vårtårta!
    Kram

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)