St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 30 mars 2011

Till helgen blir det tårtbakning igen!


Till helgen blir det tårtbakning igen! Ska bli kul eftersom det var några veckor sedan jag gjorde en tårta. Har märkt att både april och maj kommer fyllas utav tårtbakande då det verkar som att extremt många fyller år då.
Denna helgen blir det en tårta med romatiskt tema. Blåa rosor i olika färger samt ett kort som matchar till. Så ikväll blir det till att börja göra rosorna (förutsatt att min leverans med blå färg anländer som den ska). Det är lite pilligt det där med rosor och jag har länge tänkt att jag ska sätta mig ner och öva på att göra dem mer realistiska då det kräver sin tid och omtanke. Dessvärre har det hela tiden dykt upp andra projekt och jag har inte hunnit med ens hälften av det jag skulle vilja göra. Men, man kan ju inte göra allt på en gång så jag tar det lite då och då. Nu får jag ju som sagt automatiskt chansen att göra dem vilket är kul :). Denna gången har jag lite mer fria händer så vi får se vad jag får till!

För övrigt så planerar jag inför eventet på Palace där jag kommer marknadsföra St Heaven Street och mina cupcakes. Det lutar åt minicuppisar med någon härlig topping. Vill ni se dem på plats så tycker jag ni ska ta och köpa en biljett för det kommer bli en fantastisk kväll med mycket att se!!! Mer info om kvällen hittar ni här: http://www.hejkalmar.se/evenemang/view/ladies-nightvictorias-secret

Håll koll på bloggen under veckan och helgen så kommer fler recept och fler bilder på vad som bakas :)

Ha en underbar dag!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)