St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 10 mars 2011

Fullt upp!

Jajemen, idag blir det fullt upp. Har precis varit och inhandlat det jag behöver till helgens tårt- och muffinsbak. Har ju mina beställningar som jag tidigare berättade om. Tänkte slänga ihop något kul nu på förmiddagen tänkte jag innan jag ska iväg och jobba.
Blev lite lycklig när jag var och handlade för döm om min förvåning när jag på Lidl hittade mald mandel. Nu undrar ni säkert varför det är något att bli lycklig över, så låt mig då ge en förklaring. För att göra Macarons behöver man ha en massa mald mandel, ni som någon gång har rivit mandel i en mandelkvarn vet att detta inte är det roligaste eller lättaste att göra. Dessutom blir macaronsen finare med färdigt mandelmjöl. Denna produkt är dock oerhört svårt att få tag på, har letat som en tok på varenda affär. Jag fick höra att det skulle finnas på Lidl så jag har varit där några gånger men de har aldrig haft det dessvärre. Men idag lyckades jag faktiskt hitta det!!! YEY! Nu slipper jag stå och riva allt i kvarnen. Så givetvis passade jag på att köpa på mig ett helt lager :)
Så här ser finmalen mandel ut:


Och så här ser det ut på närmare håll:


Mycket mer finmalet än vad det blir när man gör det själv och man slipper små bitar av mandel (blir alltid några större bitar som kommer med i det hela). 


Idag ska jag också hämta min böcker som äntligen kommit från Bokus! Den ena är en bok om Cakepops och den andra handlar om hur man dekorerar Cupcakes. Ska bli så kul att få sitta och bläddra i dessa böcker och få mer inspiration och ideér hur jag ska göra dem fina :).

Ikväll ska jag då som sagt börja med tårtan. Grunden ska göras och så ska Sugarpastetäcket på, lika intressant varje gång...
Har färgat in degen nu och så här härlig färg blir det:


Ska bli mintgrön med dekorationer och text på. Resultatet får ni givetvis se till helgen :)

Imorgon bakar jag alla Cupcakes som ska iväg på lördag, känns som att jag har lite att göra minst sagt. Det blir nog till att ha en lååååång vilodag på lördag så man orkar med nästa vecka där det också blir till att baka. 
Hoppas ni fortsätter följa mitt "tokbakande" här bloggen. Lovar att det kommer många fler bilder på det jag gör och fler projekt. Ska försöka lägga ut fler recept på både cupcakes, toppingar samt cakepops, tiden är lite snål dock men det kommer! 


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Shit vad bra att du hittade det på Lidl! Jag måste också passa på att köpa några påsar, för nu har jag blivit sugen på att testa att göra macarones också. :)

    SvaraRadera
  2. Fasiken vad najs! Vad skönt att slippa det mecket! För jag vet mycket väl hur det känns att kvarna mandel...;) Glad att jag har dig som gör allt detta! Lämnar allt sådant till dig hädanefter ;)
    Kram
    Mia

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)