St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 13 mars 2011

Macaronbakning pågår!

Jodå, då var man på'att igen! Självklart måste jag ju jobba på att få dem så där blanka och fina som man vill ha dem. För er som försökt baka Macarons och misslyckats så kan jag ge lite uppmuntran med att man blir bättre för varje gång. Tror ärligt talat att man måste ge det några försök för att klura ut exakt hur man ska göra. Det är liksom inte bara till att följa receptet, man måste lära sig EXAKT hur noggrann man måste vara, hur länge man ska vispa, hur hård marängen måste vara, hur smeten ska bli osv osv. Det är verkligen en halv vetenskap med det är en fantastisk känsla när man väl lyckas. Jag kommer att lägga ut lite tips längst vägen mot de perfekta macaronsen, för tro mig; man lär sig lite varje gång man gör dem!
Än så länge ser de bra ut där de ligger och vilar på plåten. Idag bidde det rosa och blå Macarons och just nu är färgerna väldigt klara. Det försvinner dock mycket färg när de är i ugnen upptäckte jag sist. Så denna gången hävde jag i ordentligt med färg! Ska bli spännande att se hur de blir :)


Kanske inte lika stora....men men...man lär sig med tiden!


Blanka och fina är de än så länge.


Ta en titt om en stund och se hur de blir när de är färdiga :)

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Du är så helt otroligt duktig vännen. Hoppas man kan få ett litet smakprov ngn gång för det verkar lite krångliga för Nellan. Lycka till!!! Kram Emma.

    SvaraRadera
  2. Tack söta du! Ja tror att det kan vara lite väl krångligt för ett barn att göra...i alla fall på egen hand. Det tar ett tag att lära sig att göra dem på rätt sätt och man måste vara väldigt noggrann. Men när man väl lärt sig dem är det inga problem. Dessa ser riktigt fina ut i ugnen nu :)

    Kramar

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)