St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 30 mars 2011

Nytt recept: Honungsmuffins!



Honungsmuffin
ca 16 st
200 g smör (rumstempererat)
2 1/2 dl farinsocker
3 ägg
3/4 dl varm honung
4 1/2 dl vetemjöl (siktat)
2 1/2 tsk bakpulver

Gör så här:
Värm ungen till 175 grader. Sätt i muffinsformar i en muffinsplåt (för bättre stabilitet).

Rör smör och socker vitt och pösigt. Vispa sedan ner äggen, ett i taget. 
Vänd ner honung, mjöl och bakpulver och blanda ordentligt. Fördela smeten i formarna och grädda sedan muffinsen i 18-20 minuter. Håll koll på ugnen dock då alla ugnar fungerar olika och kan variera i hur lång tid det tar att baka. Prova med en sticka för att se om de är färdiga i mitten.
Låt dem sedan kallna på ett galler. Frys in eller ät direkt :)

Marshmallowstopping
3 äggvitor
3 3/4 dl socker
2 tsk vit sirap
1 tsk vaniljextrakt eller vaniljsocker
gul hushållsfärg el pastafärg

Blanda äggvitor, socker, sirap samt 1 dl vatten i en värmetålig skål. Placera skålen över vattenbad så att skålen inte vidrör vattnet. Vispa intensivt tills blandningen är lätt och fluffig. Lyft sedan bort den från värmen. Tillsätt vanilj och vispa till en hård smet. Tillsätt hushållsfärg tills du fått önskad färg och vispa tills allt är blandat. 

Spritsa ut på muffinsen.

Dekoreringstips:


Dekorera muffinsen med lite härlig topping så de ser ut som en bikupa. Lägg på ett litet bi och en blomma som pricken över i:et :)

Hur man modellerar ett bi kan du se i ett av mina tidigare inlägg.

Tada, färdigt!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Gud vilka söta bin du satt på dina cuppisar =D

    Jag har skickat paketet till dig idag, hoppas den kommer fram imorgon =D
    Kram

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)