St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 30 mars 2011

Tårtlåda!

Nu undrar ni säkert vad det kan vara...
Jo, det är en låda som man bakar tårta i såklart :)
Som den här:


Inte direkt det vackraste jag gjort men det var kul att få gå loss med spritsen. Måste ju öva mig att spritsa, det är inte så lätt alla gånger! Denna fick åka med till jobbet idag och tjejerna blev inte direkt olyckliga att jag hade med mig den :). Dessutom hann jag innan jobbet med att baka Björnbärsmuffin med marsipan vilket faktiskt blev väldigt gott! Marsipanen gav en väldigt god yta på muffinsen och björnbär är ju aldrig fel. Vill ni ha receptet till det så finns det in inlägget som gjordes tidigare idag fast i det använder man hallon. Tyvärr hade jag inte det hemma så det fick helt enkelt bli med björnbär istället!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Tårtor i ask gillar jag :-)

    Sv: Tack Caroline! Gullig du är! :-) Gör mig oerhört glad att läsa din kommentar! :-) Hoppas att jag kan fortsätta att inspirera!
    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja det är lite kul att göra sådana! Kommer göra fler sådana som är lite mer genomarbetade, denna var låååååååångt ifrån det grannaste jag gjort haha! Var tvungen att använda det som var kvar i spritsen och smeten som blev över från minicuppisarna så det bidde en tårtlåda som i mitt tycke är gräslig med väldigt god :). Nästa gång ska jag ägna tiden enbart åt den!
    Kan lova att du kommer fortsätta inspirera, du gör grymt snygga bakverk, en fröjd för ögat!!
    Kram!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)