St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 4 mars 2011

Nu är tårtan FÄRDIG!!!!

Nu äntligen, mina kära vänner, är tårtan KLAR! Känner mig lite småtrött just nu då jag höll på ganska sent igår. Det var lite "meckigt" minst sagt då SP-täcket inte riktigt ville som jag ville. Men å andra sidan så finns ju krångel till för att man ska lära sig så jag ser det som att jag har fått nya kunskaper. 
Just nu är jag dock väldigt nervös för hur tårtan ska klara transporten till Karlshamn....kommer bli några extremt nervösa timmar tills det att Sandra (som ska ha den) hör av sig och berättar hur det har gått. Håll tummarna för mig....och tårtan!
Förlagan till denna tårtan kommer från http://unforgettable-cakes.blogspot.com/ och är gjort av en oerhört duktig tjej!! Gå in och kolla hennes blogg :)

Så här blev min version:











Så där ja...
Nu vill jag förstås veta vad ni tycker!!! Så skriv några rader här på bloggen. Och för er som går via FB; skriv hellre på bloggen än där. Är ju faktiskt lite roligare att ha alla kommentarer här än där :)

24 kommentarer:

  1. Superfint!!

    SvaraRadera
  2. Helt underbar...då fixar du mina tårtor i fortsättningen då!

    SvaraRadera
  3. du är grym! supersnyggt, jag vill åxå smaka :-)

    kram // Zita

    SvaraRadera
  4. den blev ju kanonfin. bra jobbat...=)

    SvaraRadera
  5. Tårtan är hur fin som helst, helt klart en lyckad skapelse :)

    SvaraRadera
  6. Fasiken! Du är nog kalmars okrönte drottning på det där vännen!!! Som jag har väntat!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  7. Tack till er alla för alla snälla kommentarer!! Så kul att ni tycker om det jag gör :). Känns skönt att tårtan är fix och färdig!

    SvaraRadera
  8. Den vart super fin, mycket finare än bilden du du gjorde den efter/ marie

    SvaraRadera
  9. Åh vilken fin komplimang Marie!!! Nu blev jag superglad! Stort tack och en kram till dig för att du tycker det :)

    SvaraRadera
  10. Caroline du e helt otrolig... byt jobb...:)
    Jeanette

    SvaraRadera
  11. Emma Sandellmars 04, 2011

    Åh så vacker! Som min kära fru sa "den ser för fin ut för att ätas". Ta nu hand om dig och viiiiila! Kram, Emma

    SvaraRadera
  12. Jeanette: Tack snälla du :). Har ju mina funderingar, blivit inspirerad av vissa andra som byter jobb ju!!

    Emma; Tack, kul att du tycker om den! Ska vila upp mig under helgen! Och du; detsamma till dig. Se till att vila dig nu och bli av med förkylningen!!! Stor kram (lovar att jag ska ta med något gottis åt frugan din, hon måste ju faktiskt också få smaka :))

    SvaraRadera
  13. Hur fin som helst och vilka underbara Nicke Nyfiken bakelser du är verkligen superduktig!!!
    Kram Tess

    SvaraRadera
  14. Maj Gadd!!!

    Så LÄCKER!!!!!!

    SvaraRadera
  15. Tess och Kikki; Tack!!!! Kram på er :)

    SvaraRadera
  16. Tårtan & bakelserna höll sig finfina hela vägen till K-hamn! Ska bli roligt & se alla gästers reaktioner imorgon, är väldigt säker på att de inte ätit en sån läcker tårta innan! Och Vilmer kommer bli så glad över sina Nicke-bakelser! Tusen tusen tack Caroline för allt jobb du lagt ner! Är fortfarande osäker på om jag vill att folk ska skära i tårtan imorgon, är ju en fröjd att titta på.... KRAMAR

    SvaraRadera
  17. Så fin skapelse! Du e kanonduktig!!!!! Dolly

    SvaraRadera
  18. Blir så glad att du tyckte om den Sandra!! Och att den höll sig till K-hamn :). Ska bli kul att höra vad Vilmer och dina gäster tycker :). Det var roligt att få baka en sån tårta och se hur man lyckas, tack för att du gav mig möjligheten!!! Stora kramar till dig och ha det jättekul imorgon!

    Dolly; tack söta du! Kram

    SvaraRadera
  19. Wooow Caroline, underbar skapelse. Du är grym på det där. Verkar som att du verkligen har hittat ditt verkliga kall i livet :D
    //Malin Anderzon

    SvaraRadera
  20. Holy moses!!!!!! Du är så duktig, den är ju snyggare än förlagan! :)

    SvaraRadera
  21. Herregud Caroline vilken underbart fin tårta! Så häftig!!!! Det var verkligen värt alla timmar. Superläcker. Det är väl bara en tidsfråga innan du lever på detta. Du har öga för detta. Kan knarrt bärga mig tills Hello Kitty anländer. / Anna

    SvaraRadera
  22. Bakelserna var oxå superläckra. Hur vågar man äta sådana skönheter... ;)Anna

    SvaraRadera
  23. Tack snälla ni för era härliga kommentarer! Ni är så goa :). Stora kramar till er alla!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)