St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 20 mars 2011

Lite annorlunda Macarons!

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så skulle jag baka Macarons idag, vilket jag också gjort. Dessa blev dock lite annorlunda. De blev visserligen tvåfärgade men betydligt "bulligare" än vad de brukar vara. Troligtvis blev det så för att jag råkade vispa marängen liiiiiiiite för länge (ibland har man inte full koll, det är inte en bra idé att göra tre saker samtidigt som man bakar...hrm). Men jag tycker ändå att de blev väldigt söta och de blev definitivt goda!!! Ta er en titt på dessa små sötnosar:






Tänker inte vara missnöjd över att de inte blev perfekta Macarons utan tänker istället vara nöjd över att de blev speciella i sin egen lilla genre!!! Vad tycker ni?!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. Rose-Mariemars 20, 2011

    Jag tycker verkligen du ska vara nöjd.Ser nästan ut som en vårrabatt när de blandas så där på fatet,och de lila och gröna blev precis så läckra som jag trodde.

    SvaraRadera
  2. Ja de blev söta även om de inte ser exakt ut som de ska göra :). Men man får vara nöjd ändå! De kan ju vara i en egen liten nisch!

    SvaraRadera
  3. De ser kul ut! Och smarriga :) Roligt att du experimenterar!

    SvaraRadera
  4. De vart himla fina :D
    Vilken bra ide att göra dem tvåfärgade ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack Nellie! Ja det är lite roligt att testa lite nytt!

    Kram på dig :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)