St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 4 mars 2011

Och så här blev bakelserna!!!

Vill ju givetvis också gärna visa bakelserna som också skulle iväg till Karlshamn! Det blev små Nicke Nyfiken-bakelser med glittriga stjärnor på.








Vad tycks???


7 kommentarer:

  1. Wow vilka snygga bakelser :)
    Vad har du fått tag i bilderna på Nicke nyfiken ?
    Du är verkligen duktig, vill också kunna göra så där fina bakverk :)
    Vad har du för fyllning i dom ?
    Vilken fantastisk fantasi du har, du är grym :)

    SvaraRadera
  2. Tack!!! Bilderna på Nicke fixade jag från "Fiesta" här i Kalmar. De har en maskin som trycker ut oblater (papper av socker som man kan trycka bilder på, ätbart). Tror till och med att de är de enda i kalmar som har en sådan maskin. Dessutom har de bra bemötande :).
    Fyllningen i just dessa bakelser är chokladcrisp samt hallonfyllning.
    Tack för de fina komplimangerna, blir jätteglad!!!

    SvaraRadera
  3. Rose-Mariemars 04, 2011

    Jättefina,både tårtan och bakelserna.Saknar bilden på koftan men om det var dej jag såg stressa genom Maxi idag med lite panik i blicken förstår jag att du inte haft tid med det.Såg ut som du glömt nåt till bakningen men efter vad man sett på dina bilder nu så har ju det problemet löst sig.Än en gång,jättefina. Hoppas de klarade resan till Karlshamn.

    SvaraRadera
  4. Haha, ja jag glömde bilden på koftan, har varit fullt upp senaste dagarna. Har varvat heltidsjobb med tårtbakning, inte att rekommendera för övrigt ;).
    Ja det var faktiskt mig du såg stressa förbi på Maxi idag och det var helt klart PANIK! Var tvungen att få tag på cocosfett så jag kunde laga, eller snarare rätta till, sugarpasten på tårtan. Har lärt mig idag att cocosfett är väääääldigt bra att ha hemma! Väntar fortfarande på besked om hur det gått med tårtan, håller tummarna för att den kom fram i bra skick.
    Ska lägga in en bild på min fina kofta under morgondagen (då jag faktiskt inte har tänkt att baka).

    SvaraRadera
  5. Superfina!!! verkligen!

    SvaraRadera
  6. Bakelserna blev en hit på kalaset! När Vilmer fick syn på dem sa han: -"KOLLA NICKE! KOLLA!" med ett jätteleende på läpparna! Tårtan gjorde också succé, var många där som beundrade ditt konstverk! Och smaskig som tusan var den, har en liten bit kvar men den sparar jag tills imorgon... KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Naw vad sött att han blev glad! Och kul att de tyckte den var fin :). Puh, nu kan jag pusta ut, har varit lite nervös hihi!!! Stora kramar till dig vännen :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)