St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 8 mars 2011

Och veckans projekt är......

...att baka i STORA lass! Denna veckan är det inte direkt bakning för skojs skull (även om jag tycker att det är vansinnigt kul), denna veckan ska jag istället baka till beställningar :).
Det ligger två beställningar tills på lördag, den ena är 40 (!) cupcakes till en fest och den andra är en namngivningstårta. Cupcakesen vet jag hur de ska se ut och om jag får min leverans i tid så blir det en hel del modellerande, vilket är jättekul! 
Tårtan är ett litet gissel just nu, har lite svårt att bestämma mig hur den ska se ut. Jag har fått fria händer att skapa utefter min fantasi, problemet är att jag har så många olika ideér att det är svårt att komma fram till en enda. Men det löser sig alltid, har ju faktiskt några dagar kvar att fundera. 
Igår gjorde jag ytterligare en beställning, denna gången från Kakburken.se. Och nu mina vänner, har jag beställt den här:

Jodå, så är det! Tänk så mycket smidigare det kommer vara att frakta både Cupcakes och tårtor. Nu behöver jag inte hålla på att leta fram massor av burkar längre, det räcker ju faktiskt med denna! 36 st cupcakes går det ner i denna praktiska låda och tar man ut hyllplanen så jag man ställa ner en tårta istället. Såååå smidigt!


Utöver cupcakes- och tårtbak så kommer jag fortsätta med mina idoga försök att göra Macarons. Jag har gett mig tusan på att lära mig göra dessa underbara små skapelser, skam den som ger sig! Som tur är har jag fått hjälp av Nellie (mycket duktig tjej) som har sidan: www.sockertussen.blogspot.com
och eftersom hon varit snäll nog att ge mig tips så tror jag att jag kommer lyckas.

Så fortsätt följa bloggen så får ni se om jag får till det! 







Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. hej !
    har du sett denna gulliga doptårtan ?http://johannastartor.blogspot.com/2011/03/converse-tarta.html

    jättesöt,tycker jag.finns många att välja på i denna blogg.
    ha de gott
    kram //Zita

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)