St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 13 mars 2011

Ett kakfat kommer lastat!

Så här blev dagens Macarons. Känner mig faktiskt riktigt nöjd denna gången och helt lugn med att jag faktiskt lyckats lära mig att göra dem. Nu har vi precis provsmakat dem och de blev vansinnigt goda :)
Här är slutresultatet:

Inte så pjåkigt va?!



Vit chokladsmörkräms-fyllning...yum!


Bidde en liten bebismacaron också ;)

Nu vill jag såklart höra vad ni tycker så skriv en liten kommentar så blir jag glad :)



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

6 kommentarer:

  1. Muuuuuuumsigt ser det ut :)

    SvaraRadera
  2. Helt underbart fina! Vad duktig du är Caroline!!
    Jag misslyckades totalt med mina Macarons idag :/ ALLA sprack, ingen fick en minsta antydan till fot :( så kan det bli ibland... ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Kikki; det är de!!! Om jag har några kvar imorgon ska jag ta med mig till stallet så får ni smaka :)

    Nellie: Tack, vad glad jag blir!!! Ja det är lätt att misslyckas med dem. Tror att knepet är att verkligen lägga tid på varje moment. Har varit supernoggrann denna gången och verkligen vägt alla ingredienser och tagit tid på mig. Silade mandelblandningen så att det inte skulle bli några klumpar. Funderar på om det kan vara att det blivit klumpar som gör att det spricker? Mina gjorde ju också det ena satsen jag gjorde. Läste någonstans att värmen kunde göra att de sprack men vet inte om det kanske finns andra faktorer också (hade min ugn på exakt rätt temperatur med de sprack ändå). Ska leta runt lite till och se om jag hittar någon orsak.Det är så tråkigt när de spricker när man lagt ner så mycket möda på att göra dem :(. Säger till om jag hittar något om varför det blir så!

    Kramar till dig :)

    SvaraRadera
  4. Har tyvärr inte så mycket koll på din sida ännu då jag precis upptäckt den. Men tro mig den kommer besökas varje dag från och med nu :). Undrar om receptet på den vita chokladkrämen och receptet på kakorna på denna blogg ? Du är så enormt duktig :). Ska bli kul att följa din blogg.

    SvaraRadera
  5. Tack!!! Vad kul att du tycker om min blogg :), det blir jag väldigt glad av att höra (vet inte ditt namn men syftar till inlägget ovan)!! Gå gärna in och bli "följare" av bloggen och prenumerera på inläggen, på så sätt får du en uppdatering varje gång jag gjort ett nytt inlägg :). Då kan du läsa om nya goda recept, läsa "hur gör man" osv. Jag kommer att lägga ut många fler bilder och annat kul!
    Om du tänker på receptet på Macaronsen (kakorna som jag gjort i detta inlägg) så finns receptet om du tittar under kategorin Recept (finns även i kategorin Macarons). Ska samla alla recept på toppings i en egen kategori och där kommer även den vita chokladsmörkrämen finnas :). Ska försöka ordna det under kvällen.
    Tack för att du besöker min blogg, det glädjer mig!
    Hälsningar/ Caroline

    SvaraRadera
  6. Gud vad läckra,säkert dömumsiga. kram Emma.

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)