St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 18 mars 2011

Lyckat resultat på de tvåfärgade Macaronsen!!!

Det funkade alldeles ypperligt bra att göra tvåfärgade Macarons! Bara till att dela upp smeten i två delar och sen färga varje del i den färg man vill ha. Sen spritsar man ut den ena färgen först och sedan spritsar man en liten klick av den andra färgen på toppen. Då blir de så här fräcka:




Vad tycks???


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

11 kommentarer:

  1. De ser sådär lyxiga ut att de troligen skulle kosta minst 30:-/st om man skulle köpa dem i ett café! :D

    SvaraRadera
  2. Åh tackar tackar!!! Bockar och bugar för en sådan komplimang! :)

    SvaraRadera
  3. Rose-Mariemars 18, 2011

    Dom vart ju jättefina,skulle bli hur läckert som helst att göra de där lila och mintgröna du gjort innan tvåfärgade.

    SvaraRadera
  4. Tack!!! Ska göra ett nytt försök idag med lila och gröna tänkte jag :). Man måste ju öva hihi!

    SvaraRadera
  5. Lotta Borgmars 20, 2011

    Jag måste bara fråga...VEM äter upp allt du bakar? Visst att en del är beställningar osv, men "övningarna" då?
    DU o gubben din kan ju inte äta upp dom- smala som streck...:)

    SvaraRadera
  6. Kan lova att "övningarna" gått åt som smör i solsken!!! Har sockerglada vänner haha. Har dessutom en helt bunt med människor som står i kö för att få ingå i min sk "testpanel" ;). Men mannen och dottern äter en hel del av det också. Jag smakar alltid (måste ju vet hur de blir) men äter sällan några större mängder, blir ju mätt när jag bakar :)

    SvaraRadera
  7. Lyllo dig som kan hålla dig borta från att äta för mkt av det goda, jag MULAR i mig... får ångest & tröstäter lite till, sen finns det inte plats för mat ;P
    Jag har försökt göra både svarta o röda Macarons, men de blir så himla fula, har du i extra svart o extra röd färgpasta?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Macarons kan jag äta massor av, de är ju vansinnigt goda!!!
    Jag använde extra koncentrerad svart färg till dessa men de blir ändå inte så mörka som jag vill ha dem :(. Det är sjukt svårt att få dem så mörka som man vill, det går ju åt oerhört mycket färg om de ska bli kolsvarta. Och den röda blir aldrig knallröd som jag skulle vilja ha den. Tänkte att jag skulle pröva med extra koncentrerad röd färg och se om det går nästa gång. Fast det blir ganska coolt när det blir mörkgrått och "nästanrött" :). Man får vara glad för nära nog dessa gånger!

    Stor kram till dig :)

    SvaraRadera
  9. Dina blev himla fina!
    Jag får helt enkelt se till att köpa extra koncentrerade färger nästa gång jag handlar :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Tack Nellie! Ja de koncentrerade färgerna är mycket bättre! Och dessutom är det större flaskor :). Pröva att ha i rejält med färg av det koncentrerade så blir det lite starkare i alla fall. Kramar :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)