St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 6 mars 2011

En härlig och effektiv söndag!

Idag har vi verkligen njutit av dagen! Började med hotellfrukost i hemmets lugna vrå, åkte sedan och tvättade vårt extremt smutsiga bil (kanske inte så kul medans man tvättar den men desto trevligare när den är ren) och efter det en mycket trevlig fika på Kläckeberga lantcafé. För er som inte varit där; ÅK DIT! Jättemysigt café med massor av god fika och väldigt trevligt bemötande! Älskar när man hittar nya trevliga ställen att fika på och framförallt när de är i gammal stil. Man blir så mycket mer sugen att fika och bara sitta och njuta av lugn och ro för omväxlings skull. Kan lova att vi helt klart kommer åka dit många fler gånger!!! För er som inte sett mitt tidigare inlägg där jag länkade dit så kommer adressen igen: www.klackeberga.se

Var iväg och skulle byta vårt kakfat som inte riktigt hängt med i svängarna då det varit felmonterat och lyckades då hitta detta fina;

Underbart sött kakfat från Village!
Härligt färgglada muffinsformar i olika storlekar, också från Village.
Söta små underlägg att ha under bakelserna, från Panduro.

Känner mig nöjd med dagen! Nu ska jag baka lite igen eftersom jag känner mig lite smått rastlös. Ta er en titt under dagen så får ni se vad jag pysslar med denna gången :)


3 kommentarer:

  1. Visst är Kläckeberga underbart?!? Vi brukar fika där varje söndag, men idag var det lite sjukdom och lite annat som kom i vägen. ;)

    SvaraRadera
  2. Hur gick det med kakfatet? Vad sa de om monteringen?
    Kram
    M

    SvaraRadera
  3. Stina; Ja det är jättemysigt! Kommer åka dit många gånger till :).

    Mia; Jo då, det gick bra. De sa att de hade monterat det fel så vi fick ett nytt! Nu har Robban fixat extra ringar att fästa under så att det verkligen håller denna gången.

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)