St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 18 mars 2011

Helgens projekt är....

Jodå, nu är det nya projekt på gång!! I vanlig ordning skulle man väl kunna säga. Denna gången är det egentligen två olika projekt och det ena är väl egentligen inte så nytt förutom för mig. Jag ska lära mig att baka laktosfria cupcakes. Detta då jag fått ett antal beställningar på just laktosfria bakverk. Eftersom jag inte har haft någon koll på vad det egentligen innebär så har jag fått ta reda på vad jag ska använda istället och vad jag bör tänka på. Projektet med de laktosfria cupcaksen ska dessutom vara Norge-inspirerade! Så nu sitter jag och funderar på hur jag ska göra dem så :)

Projekt nummer två denna helg är att baka tvåfärgade Macarons. Då menar jag inte att det är en sida i gul och den andra i grön utan jag menar att det ska vara två färger på samma maräng. Jag har en liten teori om hur jag ska göra så nu ska jag bara testa den också. Går allt som jag har tänkte så får ni se bilderna ikväll. Det gäller ju till att förnya sig lite eller hur?!

Det fortsätter hagla in beställningar på både tårtor, cupcakes och macarons. Dessvärre hinner jag inte alltid med allt jag skulle vilja baka eftersom jag dessutom jobbar heltid med annat jobb. Men jag gör det jag kan och hinner med och njuter varje sekund jag får skapa något roligt!

Hoppas ni fortsätter följa min blogg och att ni finner den inspirerande och rolig!!!

Kram på er

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)