St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 6 november 2011

Vart kommer pysselgenen från och en fundering om min mor är är Maria Montazami?

Idag har vi varit och firat min kära mors födelsedag! Och min styvfars också eftersom han fyllde tidigare i veckan.
Jag älskar att komma ut till mina föräldrar dels för att det är så oerhört vacker miljö där de bor och dels för att min mamma är lika pysslig som jag. Hon har alltid gjort något nytt hemma och det är små vackra stilleben vart man än vänder sig, både ute och inne. 
Genom hela min uppväxt har min mamma alltid varit väldigt intresserad av inredning och hon har alltid pysslat med något hemma. Det är antagligen där mitt intresse har uppstått. Jag tittar alltid med stora ögon på vad mamma satt ihop för vackert och många gånger skulle jag vilja ha det precis som henne. 
Det är alltid varmt och ombonat hos mina föräldrar och i vår familj sätter vi stort värde på högtidsdagarna. Det är något speciellt med att klä upp sig och sätta sig vid ett fint dukat bord. Vissa tycker det är löjligt, jag tycker det är mysigt.
Och familjen är också väldigt betydelsefull. Vi är en liten familj, men det finns väldigt mycket kärlek där!

Så idag bjuder jag på lite bilder från min mamms vackra hem.
Min älskade mamma i mitten, min dotter till vänster och så jag till höger.

Nytt för denna gången var en vacker stengång som leder upp till huset.

Nymålad lekstuga som tidigare varit röd. Denna lekte min dotter i när hon var liten! Nu står den där så fint och pryder gården.

Den fina dammen som föräldrarna anlagt är fortfarande vacker även om näckrosorna tycker att det är lite för kallt just nu.

Fint stilleben utomhus på den gröna mossan.

Litet vattenbad för fåglarna.

Marschaller tända dagen till ära. Lika fina när det är ljust ute.

Någon som vill kyssa grodan? Vem vet, kanske kommer prinsen?



De vackra sirliga utemöblerna står fortfarande kvar ute och pryder sin lilla hörna.

Underbar färg på en blomma!






Den härliga kakelugnen som byggdes upp då huset byggdes ut. Jag ÄLSKAR dessa vackra skapelser! 




Min mamma har så länge jag kan komma ihåg dukat upp ett vackert bord. Och det är faktiskt något speciellt med det. Det ger en myskänsla och det känns trevligare att sätta sig till bords när det finns en fin dukning att vila ögonen på.






Lite vin kan man allt få njuta av på en söndagskväll!

Underbart med en tänd brasa i kakelugnen!



PYNT!!!

Jahap.....uhum....nu börjar jag undra om min kära mor är Maria Montazami....ni vet "tazzzzzzzels" eller som vi säger här i Sverige...toffsar!! Jag upptäckte idag att min mor har toffsar lite överallt. I taket....

...på speglen.....

.....på kakelugnen????? (ja, jag vet att jag redan visat denna bilden men jag visar den igen för att demonstrera vad jag menar!!!). Vad händer liksom??? 
Är du Maria Montazami mamma? Om du är det så är det lugnt, jag älskar ju också toffsar :D

Och som lite avslutning så bjuder jag på den halvätna tårtan! Den var goooooooooooooood :)
Och dessutom fick vi världens godaste mat; porterstek med potatis, sås och smaskig gelé! YUM!! Nu är man mätt och go vill jag lova :)

Ja det var en riktigt härlig dag!! Grattis på din dag min vackra mamma.
Jag älskar dig!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Underbara ord till en älskad mamma!
    Kan tänka mej att hon är precis..lika stolt över dej, som du över henne!!!
    Fantastiskt hem..bara så fina bilder!! Good mat..och tårta..mmm
    Ja du, precis som du skriver...just när man är en liten familj..att det finns sp mycket kärlek. Det är samma här..vi är också..en liiten familj!
    Önskar dej en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Va kul att hobbyn förts vidare från mor till dotter! Precis som med mamma och mig med tårtmakandet :) Alla bilder ser super mysiga ut !

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)