St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 20 november 2011

Inspiration- Juuuuuuuuuuuuuuuuuuul!!

Ja snart är den här, den alldeles underbara högtiden som är en av mina favoriter- JULEN!! Älskar den och allt som hör till den- maten, klapparna, dekorationerna, familjestunderna, julsångerna, granen, pyntet, polkagrisarna, julmarknaderna........och allt annat som andas jul.
Jag längtar efter att få sätta igång och pynta hela hemmet och få göra så det doftar så där härligt av apelsin och kryddnejlika. Det brukar ta mig några dagar att få upp allt här hemma och det är många gånger jag traskar runt med någon dekoration och försöker placera ut den på det perfekta stället. 
Jag har också den fixa idén att det bara SKA vara en riktig gran i hemmet när det är jul. Det kan nog stundvis vara till familjens förtret eftersom jag alltid drar in dem i mitt granprojekt. Det finns många år då jag har släpat hem granen till varje pris, med svetten rinnande och helt slut efteråt. Den har färdats på pulka, den har färdats släpandes bakom mig, jag har burit den, kånkat den, slitit och dragit. Kan tillägga att vi bor på fjärde våningen så det är inte alltid så lätt som man kan tro!
Men visst är det något speciellt med grandoften hemma och visst är det mysigt att klä den tillsammans med familjen....förutom ljusslingorna då. De har ju en förmåga att få en att få ett massivt psykbryt VARENDA år när de ska på. ALLTID ihopsnärjda och alltid lampor som inte funkar när de väl kommer på granen. Men det är värt allt jobb, eller hur?!
Vi har som tradition i vår lilla familj att alltid köpa hem en ny juldekoration varje år när vi är iväg på någon resa. På så sätt kläs granen med underbara minnen från varje plats vi varit på. 
Jag hoppas verkligen att vår gran får många fler kulor och många fler underbara minnen. För det är det livet ska bestå av...härliga minnen.













Vad vill ni helst ha i er gran?


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)