St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 4 november 2011

Bra sätt att organisera sina bilder! Dagens tips!

Alla har vi väl ett antal bilder som ligger på datorn och som vi säkert har tänkt att göra något med. Jag brukar alltid tänka att "Oooo, dessa bilder ska jag göra ett album av". Men får man tid till att göra det? Svar: Oftast inte.
Då är My Memories Suite väldigt behändigt. Enkelt och smidigt att göra kollage eller fina albumsidor. När de är klara kan du lägga alla sidorna i ordning och sen är det bara att trycka ut dem! Hur smidigt är inte det?!
Och när man sätter igång så går det snabbt.
Jag har påbörjat det stora arbetet med att försöka sortera mina bilder i olika mappar på datorn (och jag kan säga att jag har några tusen bilder vid detta laget!!!), för att jag lättare ska komma åt dem.
Igår fick det bli en liten mapp för mina inredningsbilder. Det är ju alltid roligt att ha bilder på sina olika hem med tanke på att man flyttar några gånger i livet.
Så förutom att sortera bilderna så satt jag igår och gjorde ett litet kollage med dem och jag måste säga att jag är ganska nöjd faktiskt. Det blir läckert och lättöverskådligt och det är lite roligare än att bara sätta bilderna sida vid sida i ett album.
Fördelen med att göra det digitalt är att man kan få olika layouter och känner man att att man vill göra om det så är det bara till att deleta och klistra in en ny bild. Att det dessutom går att få olika effekter som tex skugga, ökad bredd och höjd samt att man kan göra bilderna svart/vita eller sepia, skadar ju inte heller.
Det är helt enkelt ett väldigt bra sätt att skapa med hjälp av alla sina fina bilder man tagit.
Jag är jättenöjd med programmet och väldigt glad att jag fått chansen att pröva på det!!

OM ni mot all förmodan missat att jag nu ger chansen till att vinna ett sådant program, så tycker jag ni ska klicka HÄR så kommer ni direkt till tävlingen!

Och hur man organiserar sina bilder är dagens tips!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)