St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 12 november 2011

Vacker höst.

Jag tog mig en liten promenad tidigare idag tillsammans med vår lille hund Zorro, allas vår virvelvind. På promenaden fick även min käre följeslagare Nikon följa med. Det går mot kallare tider nu och man vet inte, snart kanske snön kommer. Så det är lika bra att passa på att ta lite bilder på den vackra hösten medan man kan.
Det är sannerligen oerhört vackert ute nu, till och med när dimman sänker sig över vår vackra stad. 
Lövens olika färger skiner upp och gör det varmt och mustigt ute i naturen. Jag måste ändå säga att jag faktiskt älskar hösten även om jag går och huttrar lite smått i den råa kylan som nu börjat lägga sig över landet.



En av de vackraste platserna i Kalmar, i alla fall enligt mig, är den gamla kyrkogården vi har här. Där finns gravar sedan 1600-talet och det råder en tystnad och en skönhet där som man inte får på många andra ställen. Jag älskar att gå omkring och titta på alla vackra gamla gravstenar.




En vacker lyktstolpe står för sig själv i Gamla stan. Kullerstenarna där har legat där i många hundra år. Man kan inte låta bli att undra vilka levnadsöden som utspelat sig på platsen.


Ett gult täcke breder ut sig över marken. Träden har fällt hela sin skrud inför vintern.



En gammalt äppelträd står och försöker bevara den sista livsgnistan. Det blickar lite ledsamt ut över kyrkogården, nästan som att det sörjer alla själar som vandrat vidare.






Nog är vår stad vacker även i höstskrud. 


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Vilka fridfulla bilder! Ja staden är sannerligen vacker!
    Jag har en tävling just nu i min blogg där man kan vinna ett vackert halsband från MissDee. Kika in och var med vettja =)
    Ha en fin kväll! Kram Sara

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)