St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 10 november 2011

Dottern har höga krav på sin mor minsann!

Det kan man minst sagt säga! När hon såg mina rosor idag så sa lilla skruttan att sådana ville hon ha på sin födelsedagstårta. Det tar jag som en väldigt stor komplimang eftersom barn...hrm...ungdomar, inte alltid är så intresserad av vad deras mödrar gör.
Jag har ju under alla år haft som tradition att göra en tårta till dottern när hon fyller år. Och varje år ska tårtan överträffa förra årets tårta. Detta året känner jag inte att det blir något problem att överträffa förra årets tårta. Något som däremot kommer bli ett smärre problem är att tillgodose dotterns önskan. Detta eftersom tårtan hon skulle vilja ha ser ut så här:


Jo....men atteeeeee.......nej.
Jag tror att min dotter tror att jag kan uträtta stordåd.
Hon har fel.
Hur ända in i...........ska jag kunna tillverka en sån??????
Som sagt; höga krav på en stackars mor.

Något roligt ska jag dock knåpa ihop, för nog ska dottern ha en läcker tårta!!!

Kan för övrigt berätta att jag idag fick den stora äran att höra min underbara lilla skrutta sjunga på scen. Mitt arma mamma-hjärta fullkomligt sprängdes av stolthet! Och i sedvanlig ordning satt jag och snyftade till dotterns stora förskräckelse. Varenda skolavslutning, uppträdande, dansuppvisning har jag suttit och lipat så att sminket rinner. Jag blir så oerhört stolt över min fina tjej!! Och inte nog med att hon har många talanger, hon har dessutom ett hjärta av guld.
Hon är helt enkel mitt allt denna underbara, fantastiska, härliga, vackra tjej!
Underbara Bella!



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Åhh jag känner igen den känslan. Du verkar har en kanon god dotter.
    =)

    SvaraRadera
  2. Jo men om du fixar en sån där tårt pappställning som botten så kan du säkert göra en tårta utanpå den (fast kanske tunn) hm.. fasiken.. jag inser åxå problemet... men det ska nog gå :P

    Förresten har du sett mitt mail till dig eller har det kommit bort?

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)