St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 27 november 2011

Recension av nya Metallicfärgen från Rainbow Dust!

Jag fick möjligheten att testa den nya Metallicfärgen från Rainbow Dust nu i helgen och därför tänkte jag bjuda på en liten recension av den! Det kan ju alltid vara bra att ha eller hur?!

Jennie och jag passade på att testa den på vår galna tårta:
Nu ska ni inte bli rädda när ni ser denna toktårta- den är inte gjort med någon seriös bakgrund på något vis!! Den kom snarare till då Jennie och jag tyckte att vi behövde skapa för skapandets skull, för att målet skulle vara att släppa loss kreativitetens anda och flippa ut totalt! 
Men för att komma till själva poängen;
Vi passade på att använda tre av metallicfärgerna i serien- Light Gold, Pearlescent baby blue samt Pearlescent spring green.

Jag kan bara säga WOW!!!! Vilka oerhört härliga färger att jobba med! Varför är den då så bra? Jo det ska jag så klart berätta;
-Fantastisk glans (tyvärr ser ni inte det på bilderna då jag inte fick något bra ljus när jag plåtade), den skimrar verkligen som metallic.
-Lättanvänd. Man behöver bara stryka på ett lager och det ger mycket färg och lyster.
-Lätt att rengöra penslarna. Det enda du behöver är vatten. Det behövs inte ens gnuggas då färgen spolas ur av vattnet enbart.
-Färgen är väldigt dryg, det behövs inte mycket alls vilket är en klar fördel.
-Ger en läcker effekt på både detaljer och större ytor. Färgen ger verkligen liv till allt!
-Finns i många läckra färger. Den ena är snyggare än den andra!
-Färgen fastnar inte på händerna. Den är lika lätt att få bort från händerna (om man råkar kladda som jag alltid lyckas med), som från penseln.
-De är inte dyra. Det är så klart också ett plus!
-Färgen är inte genmodifierade och den är lämplig för vegetarianer!

Den enda nackdelen är att det är lite trixigt att få färgen jämn när man målar större ytor. Men jag tror att om man låter varje lager torka mellan man målar så blir det säkerligen enklare. 
Jag är helt klart såld på dessa fantastiska färger och jag kommer köpa på mig varenda färg!! Vill man göra tårtan till något extra SKA man definitivt köpa dessa underbara metallicfärger!

Färgerna finns på B´skafferi för 69:-/st


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)