St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 16 november 2011

Pepparkakshus- ett projekt för den tålmodige!

Pepparkakshus är en sån där sak som jag bara MÅSTE ha med varje år. Och hur bökigt det än är så ska det banne mig sättas ihop på något sätt. Vi har i vår lilla familj alltid gjort en ny variant av det och på senare år så har min käre make ritat mallen för det. Förra året blev det en minivariant av huset där jag bodde under min ungdom (eeeeeh.....nu lät jag jääääääättegammal...), för det var så fint. Jag älskar ju att pynta pepparkakshuset på allehanda sätt och jag brukar ta det mesta som kommer i min väg. Polkagrisar, hjärtan, choklad och annat roligt. Detta året känns det dock som att jag har betydligt mer utrustning för att göra mitt kära hus. Vad det blir i år har vi inte riktigt bestämt, men något kul ska vi allt kunna få till!
Så här såg förra årets hus ut;






Denna dag får gå i pepparkakans tecken tror jag bestämt, så fler inlägg kommer om just detta!

PS; idag tog jag med mig saffransmacaronsen med glögg och apelsinfyllning till jobbet. De blev väldigt uppskattade!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)