St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 15 november 2011

Den perfekta julkombinationen- Saffransmacarons med apelsinfyllning!

Jag har som ni kanske vet redan tjuvstartat med lussebullar eftersom jag helt enkelt inte kunde hålla mig! Men eftersom det är svårt att få tag på dem samt att jag är för bekväm för att ställa mig och baka dem (än så länge), så fick jag göra en annan variant på just det där med saffran. Det fick helt enkelt bli saffransmacarons! Jag funderade ett bra tag på vad man skulle kunna fylla dem med för gottigt, så fick jag förslaget apelsin. Självklart passade jag på att pröva det och jösses vad underbart gott det blev!!! Härlig saffranssmak där apelsinen kommer efter någon tugga.....mmmmmmmm!!!!!!!!












Jag lovar att jag ska lägga ut receptet på bloggen, dessa vill ni inte missa ni som är macaronsfantaster!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)