St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 19 november 2011

En annorlunda Cake Pop och dagens tips!

Tja, så grann vet jag väl inte om den är förstås, men annorlunda är den i alla fall! Man kan säga att det blir två godbitar i en med tanke på att det är cake pop med pepparkakshus på toppen! Går förstås att göra betydligt snyggare, detta var dock bara ett test för att se om det funkade överhuvudtaget. Nu har jag äntligen klurat ut hur tusan man använder Candy melts. När jag har använt det tidigare har det varit extremt tjockt och inte blivit någon fin yta alls. Tricket är att man ska ha i cocosfett för att göra smeten lite tunnare. Därmed får man också en mycket finare yta på popsen. Cake popen som är nedan är doppad innan jag kom på att jag skulle ha i cocosfett, man ser direkt hur tjockt och tråkigt det blir då. Hädanefter ska jag göra meltsen tunnare!! Och hädanefter ska jag LÄRA mig att göra dessa förbenade pops. De har gäckat mig alldeles för länge nu. Men i ärlighetens namn har jag inte försökt så många gånger heller. Oh well, man kan inte vara bra på allt!! Saker är ju till för att lära sig eller hur?!



Så som sagt, mina vänner, ska ni använda Candy melts så vet ni nu vad ni ska blanda i!! Det var dagens tips :)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Så himla söt ditt pepparkakshus på kullen blev ;)
    Asbra idé gumman!
    Stoor kram
    /Nellie

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)