St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 4 november 2011

En liten ängel flög vidare. Till minne Tilda.


För drygt en vecka sedan skrev jag här på bloggen om lilla Tilda. Flickan som diagnostiserats med cancer. 
Denna modiga lilla tjej startade en fond för några månader sedan. Hon ville att pengarna skulle gå till att hjälpa barn med cancer, så att de fick en chans att få hjälp och framför allt få en chans till liv.

Vilken oerhört vacker tanke från ett vackert litet barn.

Idag var jag inne på bloggen om henne, Tildas resa.
Tårarna strömmar ner när jag läser att ytterligare en liten ängel har landat i himlen. Den tappra kämpande lilla fina tjejen förlorade den långa kampen mot cancern.

Tilda somnade in den 31/10. Fridfullt.

Hon fick aldrig bli vuxen. 
Hon fick aldrig göra alla de där sakerna som en tonåring ska göra. Alla de saker en vuxen ska göra.
Aldrig hitta första kärleken, få första pussen, första förhållandet, gå färdigt skolan, aldrig gifta sig, skaffa barn, bli gammal.
Idag gråter jag för dig Tilda men jag hoppas du får det bra där du är. Hoppas du får sitta på en vackert moln tillsammans med alla andra änglabarn.
Vi ska föra din önskan vidare om att hjälpa andra barn så att de får en chans till ett liv som du aldrig fick uppleva.

Vila i frid vackraste Tilda. Sov gott.

Jag vill genom detta uppmärksamma Tildas fond. Sätt in en slant och hjälp cancersjuka barn. Vi kan inte hjälpa Tilda, men vi kanske kan hjälpa någon annan.
Låt oss tillsammans hjälpa Tilda med hennes önskan. 
Vi kan inte göra allt, men tillsammans kan vi göra mycket.



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)