St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 29 mars 2012

När en hobby blir till en till!

Innan jag började med bakningen så kan jag inte påstå att jag var så intresserad av det här med kameror och fotografering. Men när jag började baka så insåg jag att det blev mycket roligare att visa upp sina alster om bilderna är finare. Och vips så kom intresset med att fota. Jag kan dock sanningsenligt säga att jag inte har någon koll på varken inställningar eller något annat på kameran...MEN det hindrar ju faktiskt inte att man tycker det är kul ändå. Någon gång ska jag ta och ta tag i att lära mig allt om min kära kamera....(när jag nu ska hitta den tiden???), för då blir det säkert ännu roligare.
Men det är inte alltid man behöver vara ett proffs för att ta relativt hyggliga bilder. Ibland räcker det helt enkelt med lite tur och bra ljus. 
Så idag tänkte jag helt enkelt visa upp några av mina favoritbilder. Egentligen är de inte så speciella men för MIG är alla och envar av dem betydelsefulla och de ger mig en speciell känsla. Hoppas jag kan förmedla den på något sätt till er också :)













Bara ett litet axplock av alla bilder som ligger på min dator. Jag hade tänkt och visa lite fler men i ärlighetens namn orkade jag inte gå igenom dem alla *s*!





Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Vilka fina kort du har tagit, är det London Eye eller kanske Göteborgshjulet? Fin och inspirerande blogg du har, återkommer till dig med jämna mellanrum!
    Ha en trevlig helg, Kraaam.

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)