St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 8 mars 2012

Vad bidde det för semlor då?

Jo, det bidde härliga cupcakessemlor! Fyllda med mandelmassa och bär, inte dumt det inte!




Det supergoda receptet hittade jag hos Tulipans Bakverk och det lyder så här:

Cupcakessemlor
12 st 

50 g smält smör
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 ägg
1 1/2 dl strösocker
1/2 dl mjölk
1 msk vaniljsocker
1 tsk mald kardemumma

Gör så här:
Vispa ägg och socker poröst (så det blir riktigt vitt och fluffigt). Blanda de övriga torra ingredienserna i en skål. Rör sedan ner de torra ingredienserna i smeten och rör försiktigt. Smält smöret och häll sedan i det i smeten. Blanda sedan i mjölken.
Fyll en muffinsplåt med formar. Fyll formarna till 3/4. In i ugnen på 225 grader i 10-12 minuter.

Skär loss ett lock på varje cupcake och fyll den sedan med mandelmassa, bär eller något annat gott. Vispa grädda och spritsa över och sätt sedan på locket ovanpå grädden.
Så där ja, klart och färdigt att förtäras!

NJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Visst var de goda? :) jag har inte saknat bullarna alls i år å dessa gjordes i två omgångar å nu blev jag ju sugen på dem igen :)

    SvaraRadera
  2. Så gott, mums! Sparar receptet för nästa år!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)