St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 18 mars 2012

Galet färgglatt och vart gör jag av allt?

Jodå, det bidde en skörd med macarons även idag! Många av er undrar säkert vart jag gör av alla macarons jag bakar? Det blir ju en del om man säger så. Svaret är enkelt; jag ger bort mycket av dem (förutom alla jag smaskar i mig själv då förstås!!), jag har ju många i min omgivning som älskar de små godsakerna. Och det är ju så klart en väldans tur eftersom jag älskar att experimentera med dem! Jag kommer alltid på något nytt som jag vill testa att göra och många gånger gör jag flera olika experiment på samma sats macarons. Det är ju lite enklare än att göra femton omgångar....vart sjutton skulle jag göra av alla dem???? Dagens omgång får nog följa med min älskling till jobbet imorgon eftersom jag vet att de blev väldigt uppskattade sist.
Så nu har ni svaret på vart jag gör av allt!






Dagens macarons var ett test för att se om det gick att göra flerfärgade med lite mönster i. Det gick dock inte riktigt som jag tänkt mig men jag är ju inte den som ger mig så lätt så det få nog bli fler försök på det. Jag har även en annan idé som jag ska testa igen, förra gången brändes tyvärr den lilla idén då min käre Joakim hade satt på varmluftsugnen vilket jag inte upptäckte i tid. MEN, då fick jag faktiskt en anledning att baka igen och det är ju inte dumt!

PS; håller för tillfället på att sätta ihop en liten macaronskavalkad för att visa hur oerhört lätt man varierar dessa små sötnosar!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)