St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 26 mars 2012

Vad vore våren utan en fika och en tävling?

Ja kära vänner, igår blev det ju en liten runda till det mysiga Gårdby Lantcafé på Öland. Och vi passade på att njuta av både gott hembakat fika och en liten tur i den söta butiken de har. För det är klart att man måste få njuta lite extra en söndag, eller hur?! Ni vet njuta så där oplanerat, åka en sväng dit man känner, hitta nya mysiga ställen, ta en liten promenad. Helt enkelt njuta av livet!!

















Eftersom jag legat hemma idag och varit så där hiskeligt sjuk som man blir ibland så tröstade jag mig med följande:


Lite synd är det ju om mig, jag är ju faktiskt sjuk (japp, jag tar alla anledningar till en god fika!!!). Och jodå, jag smällde i mig både bakelse och semla. För man  ska faktiskt få njuta av god fika även när man är krasslig...så det så! Denna gången är det dock inte bakat av mig utan av det trevliga kondiset Danska Wienerbageriet nere på hörnan. Alltid goa härliga tjejer som jobbar där, det gillar vi!! 


PS; jag har ju lovat er en tävling...och det är klart jag ska ha en sådan!!! I potten ligger den nya härliga Lakritsboken som jag fick i min hand igår! MEN; eftersom jag känner mig som ett "ursketet äppelskrutt" (som min mor alltid säger när man mår dåligt lite utöver det vanliga), så får den helt enkelt bli imorgon! För nu ska jag gå och däcka tror jag minsann.....*snörvel, host, host*.
Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Krya på dig Caroline!
    Kram, Sanja

    SvaraRadera
  2. Tack tjejer!! Mumsar kakor i ett försök till att kurera mig själv, måste ju funka som medicin eller hur?! ;)
    Kram till er!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)