St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 27 mars 2012

Vårfint ute som inne!

Ja, innan influensan körde över mig som en skördetröska så hann jag faktiskt med att ta tag i min hemska balkong. Det såg verkligen ut som att en bomb hade briserat därute och vissna blommor slogs med trasiga krukor. Vintern har verkligen gått över min stackars balkong på de värsta sätt. Men å andra sidan hjälpte det ju heller inte att jag slarvat då jag inte tagit bort de gamla blommorna och gjort iordning där ute INNAN hösten kom. Men men, nu har vi tagit tag i det lilla projektet också och nu är lilla balkongen fix och färdig...i alla fall nästan färdig. Nu kan man sitta därute och njuta av en god fika i vårsolen. Ny duk och nya fina vårblommor fick det bli. Allt gammalt skräp har nu slängts och man kommer faktiskt till och med ut där! Detta året blir det dock inte lika mycket blommor som det brukar bli eftersom vi fortfarande planerar en flytt. Men liiiiiite fint vill man ju ha det tills dess! 
Medan jag ändå höll på med balkongen fick det bli lite pynt inne också. Påskris och videkvistar pryder nu flera ställen i hemmet och gör det så där härligt vårlikt :)

Egenhändigt komponerad liten påskbukett bestående av murgröna, penséer, påskliljor och videkvistar.



Lite nytt och fint i krukorna förgyller blickfånget.

Jocke blev förtjust i olivträdet så det fick också en plats i ett soligt hörn.


Det fina miniväxthuset är charmigt trots sin rost, det får helt enkelt stå kvar med ett ljus i. Fint att tända på ljumma vårkvällar!


Varför pynta påskriset med enbart fjädrar? Hittade dessa söta små fjärilar på blomsterlandet och de passar ju perfekt att sätta i riset!



Nog är det viktigt att förgylla hemmet med vackra blommor och annat trevligt. Sådant gör ju faktiskt att man njuter av sitt hem lite extra!!



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)