St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 18 juli 2011

Jag har fantastiska läsare!!!

Så är det, jag har verkligen helt fantastiska läsare och jag är så glad för det! Som ni kanske har märkt så har jag fastnat fullkomligt för detta med bonbonjärer och till och med lagt ut en efterlysning av dem här på bloggen. Det har kommit in massor av tips som jag har följt upp, men det har visat sig vara väldigt svårt att få tag på någon större variant av dessa läckra glasvaser/burkar. De verkar i dagsläget inte finnas ett enda svenskt företag som har bonbonjärer modell större, däremot har jag utefter tips funnit några mindre. 
Jag fick dock ett tips från Sara som driver bloggen Kreativa frun och hon hade hittat två stycken i en väldigt söt butik i Färjestaden på Öland. Hon var till och med så snäll att hon kollade igår kväll om de fanns kvar och skickade mig sedan ett meddelande här på bloggen om att så var fallet!! Så idag tog jag mig en liten tur över bron för att spana in dem och gissa vad.....de fick följa med mig hem!!! Jag är väldigt nöjd över dessa två och hoppas att jag ska hitta några större att lägga till i samlingen. Vad ska jag göra med dem kanske ni undrar då? Jo, jag ska ha dem till företaget till hösten. Då jag fått nippran på dessa oerhört snygga dessertbord så tänkte även jag ge mig på att göra sådana :). Varför nöja sig med mindre när man kan ge sig på allt???
STORT TACK till dig KREATIVA FRUN för att du var så snäll och tog dig tid att både tipsa mig samt att kolla om de fanns kvar. Det uppskattar jag verkligen!!!
Och ett STORT TACK till er andra som varit så snälla och hjälpt mig i jakten på Bonbonjärerna, bla Simone med fina bloggen Smulans bakverk, Fian, Sockerrus och Nadja mfl!! 
Så här snygga är de som jag köpte idag:



Gillar de där läckra knopparna :)

Visst är de läckra?! Jag är väldigt nöjd  :)

PS: vill ni kolla in Kreativa Frun så klickar ni HÄR!
Vill ni kolla in Smulans bakblogg så klickar ni HÄR!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

13 kommentarer:

  1. Jag ska på Formexmässan i september och då ska jag hålla ögonen öppna efter bonbonjärer. Grattis till dina första. /Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  2. Älskar dem också! Min chef köpte sina i egyptien. Men hittade sedan ungefär likadana på chilli.se :)

    SvaraRadera
  3. Förlåt adressen var chillistore.se tror jag :)

    SvaraRadera
  4. Maria; Ja gärna, det vore väldigt snällt av dig :D. Tack snälla!!

    Chokladrutan; ja de är ju så underbara!! Ska genast kolla upp Chilistore :), Tack för tipset!!!

    SvaraRadera
  5. Åhhhh vad fina dom var :) Nu har du ju två till att börja med :)

    SvaraRadera
  6. Jättefina!!! Hittar du några online får du tipsa oss andra :-)
    Nyfiken, tänker du köra företaget på heltid eller jobbar du med något annat parallellt? Jag gjorde ett dessertbord i lördags (finns i bloggen nu!) och hade också velat jobba med det! Vi får bolla idéer, vi konkurrerar ju nog inte med 30 mil emellan oss :-)

    SvaraRadera
  7. Jajemen, lägger ut länk direkt om jag hittar några större :). Jag tänker köra på halvtid till en början i alla fall. Nu blir det ju eventuellt en kompanjon (vilket jag håller tummarna för att det blir). Jag tror dock att det kommer att rulla på så mycket så att det inte funkar att jobba halvtid. Det har redan rasat in så många förfrågningar och då är jag inte ens ett företag än. Jag har många kontakter som jag/vi kommer att jobba med så det kommer nog att bli jättebra! Haha, klart vi inte konkurrerar med så långt emellan oss. Jag tycker det är kul när man kan pusha varandra och bolla ideér, mycket roligare så än en del andra bloggare som ser alla som konkurrens snarare än bollplank (ingen nämnd, ingen glömd). Som tur är finns det oerhört många underbara bloggare jag träffat på och jag är oerhört glad för det :D. Du är en av dem!! Ska genast gå in och titta på ditt dessertbord :)

    SvaraRadera
  8. Du Caroline.. är jag ute och vifftar runt nu eller har du googlat runt lite på dom amerikanska sidorna?!!! har för mig att jag sett såna där stora OVER THERE ;) kanske värt att testa å titta runt där. :) Håller också utkik till dig... ;) lovar...

    SvaraRadera
  9. Här hittade jag en http://www.mobleroting.se/gallery_51.html och en här http://www.magasinkrantz.se/bonbonjar-pa-fot-p-299.aspx (kanske för små och fel form men antar att du ska samla på dom lite ;) )

    och här: http://www.annalundating.se/produkter/nytt-vintage-antikt-kuriosa/askar-burkar-lador/glasburkar-1.html

    Lite annorlunda: http://www.humlanz.se/component/page,shop.browse/category_id,24/option,com_virtuemart/Itemid,26/

    Ska kika lite på utländska sidor också. Däremot kan jag tipsa om Ronneby loppis dom har varje söndag. Stort som ett as (mot andra loppisar jag varit på) och där har dom grymt mycket glas å sånt :)

    SvaraRadera
  10. Ett litet tips till.. jag gick in på google bilder och slog in "candy glass jars" i sökrutan.. gör det och du finner dom sötaste glasburkarna ;) klickade på en av bilderna och kom in till en "försäljnings sida".. testa och kika runt på sådan ställen också så hittar du lite mera vad du söker. Fast du kanske har redan gjort det ;)

    SvaraRadera
  11. Å vad kul att du gillade dem och att de fanns kvar så du kunde köpa dem!
    Bara roligt att kunna hjälpa till! Ska hålla utkik efter större framöver =) Ha det gott och stort lycka till med företaget! Allt du bakar är så vackert och verkar himmelskt gott! Mvh Sara

    SvaraRadera
  12. Amen du är för go.Det var ju inget.Klart jag ställer upp.Gu vad fina du fick tag på.Nu vill jag också ha såna,hehehehhe.du har god smak.
    uppskattar att du skrev om min blogg..Kram på dej

    SvaraRadera
  13. Tulipan; Har kollat upp samtliga av de länkarna innan, många fina med lite för små. Kollade även de amerikanska och det finns massor av superläckra burkar men de vill inte skeppa dem hit :(. TACK för alla dina tips dock!!! Det uppskattar jag verkligen :D. Ni är fantastiska tjejer som hjälper mig och tar er tid och letar!!! Det tycker jag är helt underbart, STOR KRAM till er alla :D

    Sara; de var verkligen fina och jag blev så glad att de fanns kvar!!! Uppskattar verkligen hjälpen!!

    Simone; så lite så!! Du har varit så gullig och hjälpt mig så det är det minsta jag kan göra! Kram :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)