St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 22 juli 2011

Kreativa familjen och världen är allt bra liten!

Det är minsann inte bara jag som är kreativ i denna familj. Förutom att min man arbetar som tatuerare så har vi även en väldigt skapande och duktig dotter (ja, man får faktiskt skryta om sina barn!!!!). Hon har inte varit intresserad tidigare av detta med tårtor, bakverk och dekorationer men igår, hör och häpna, fastnade hon fullkomligt för de små bebisarna jag tillverkat. Så hon satte igång och göra bebisar på löpande band. Självklart vill jag ju visa upp även hennes alster här på bloggen! Har vi en liten framtida tårtskapare i görandet månn tro?







Visst är hon duktig min lilla skrutt!!!


Jag måste få berätta en helt fantastisk sak; igår slog det mig ännu en gång att världen är verkligen liten. Helt plötsligt damp det in en kommentar som gjorde mig oerhört glad och fick mig att minnas en underbar tid i mitt liv. Jag fick ett meddelande här på bloggen från en vän jag lärde känna under min tid i Usa för sisådär en femton år sedan. Denna person fick jag äran att lära känna och hon har givit mig så många härliga skratt och så många helt underbara minnen. Jag har sökt efter henne ett antal år men inte lyckats hitta henne. Så av en slump, dimper hon in på min sida. Hur galet häftigt är inte det!!! Min fantastiska vän som jag tänkt på så många gånger och undrat hur hon mår och vad hon gör, hur hennes liv ser ut och vad som hänt henne de senaste åren. Jag tror att saker och ting händer av en anledning, jag tror på att våra vägar korsas av en mening. Jag är så oerhört glad att du kom in på just min sida Annika och jag ser fram emot många fler skratt tillsammans med dig. Även om vi bor långt ifrån varandra så hoppas jag att vi lyckas träffas igen så vi får återuppleva gamla minnen och hinna skapa några nya. Jag har saknat dig min vän!!!!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Åhhh, hälsa från mig!!!!!
    -Alvida

    SvaraRadera
  2. Hih, det ska jag göra Alvida!! Har hennes mailadress om du vill ha!!! Kram på dig :)

    SvaraRadera
  3. Rose-Mariejuli 22, 2011

    Åh vad duktig hon är din lilla tjej de är ju supersöta.

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)