St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 3 juli 2011

Härliga knappar med många användningsområden!

I veckan köpte jag en till av de smidiga silikonformarna jag är så förtjust i. Denna gången blev det en form med knappar som man kan använda till flera olika områden. Har sett knapparna på flera andra bloggar och tyckt att de är så läckra. Så givetvis prövade jag dem så fort jag fick hem dem och jag blev väldigt nöjd med resultatet även denna gång. En av de små knapparna använde jag faktiskt till blommorna jag hade på bröllopstårtorna jag gjorde i helgen! Då ser det ut så här:

Visst blir den söt?!

Så här ser själva formen ut: 

Och så här ser några av knapparna ut när de är gjorda och målade med metallicfärg:


Måste passa på och slå ett slag för dessa fräcka metallicfärger också. Jag har en liten idé att göra en liknande steampunktårta och då kommer dessa passa perfekt:


Dessa ska jag testa under dagen på några blommor tänkte jag.

Idag får det bli en experimentdag då jag kan passa på att pröva lite olika saker jag tänkt göra ett tag. Förutom det håller jag på att göra färdigt ett par Converseskor som ska stå på en doptårta imorgon samt ett par högklackade modellerade skor i glamourös stil :). Så ta en titt här på bloggen under dagen så får du se fler roliga saker!!







Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Så tjusigt det blev , den formen vill ja med ha :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline!
    Jag är väldigt nyfiken på hur de tre metallic färgerna blev på blommorna du skulle testa eftersom jag själv funderar på att köpa dessa färger! Har du någon direktlänk till det inlägget? Skulle uppskattas! :)

    MVH
    Sharin

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)