St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 14 juli 2011

Fantastiska dessertbord del 2!

Det är verkligen helt fantastiskt vilka skapelser man hittar genom en sådan enkel sak som att googla på "Dessert tables". Det ena bordet är vackrare än det andra!!! Färger, former och enorma blomsterarrangemang gör bordet till den totala festen och vem skulle inte häpna över att få ta del av något av dessa bort?










Tänk att få göra ett sånt!! Oooooo säger jag bara!

Jag har letat efter liknande glasburkar som de har på dessa bilder. Tyvärr verkar det vara väldigt svårt att hitta dem i Sverige. Jag har fått ett antal tips som jag följt upp men dessvärre är det inget företag som har större glasburkar. Om ni vet någon som säljer sådana eller om ni har sett dem någonstans så säg gärna till. Jag har även sökt på utländska sajter men inte en enda en av företagen där vill skeppa dem internationellt *suck*.
Jag fortsätter leta och är väldigt tacksam för varje tips ni har som kan hjälpa mig att hitta dessa läckra glasburkar som även kallas "bonbonjär". 
Tanken är att de ska finnas i företaget jag öppnar till hösten :). 


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

13 kommentarer:

  1. Kolla här!!!
    http://www.ofeliashus.com/product.html/bonbonniere-2?category_id=12
    Sök på bonbonniere eller bonbonjär på tradera också, det finns en del, mest smått men man kan ju ha tur! :-)

    SvaraRadera
  2. Har kollat den och den är väldigt snygg så jag funderar på att köpa den. Skulle behöva något större dock! Och det verkar vara helt omöjligt!!! Tack för tipset dock :D

    SvaraRadera
  3. vad tycker du om den här då http://www.tindrastore.se/bonbonniere-22cm-pressglas
    väldigt lyxig och fin.lite dyr dock,men de har just nu 20% på sortimentet om du skriver koden:sommarvärme.
    Bara under juli månaden ut.

    SvaraRadera
  4. Den var också väldigt söt! Synd att de inte har den i ännu större så man hade kunnat haft flera storlekar. Vad goa ni är tjejer som hjälper mig med detta, det uppskattar jag verkligen!!!

    SvaraRadera
  5. om du vill kolla in min så sök på iggle piggle tårta i min sök katergori på min sida.
    fast den jag har är rund och jätte stor.
    vet inte om de är det du är ute efter

    SvaraRadera
  6. Det är precis en sådan jag menar, de är så snygga!!! Skulle vilja ha en hel uppsättning så man kan göra vackra dessertbord med macarons och annat gott! Vart har du hittat den?

    SvaraRadera
  7. Är det sant.om jag säger att den kostar bara 49kr styck.Min bror har ett cafè här i norrköping och han köpte 8stycken.så jag var också tvungen att köpa.De finns dock bara här i Norrköping.finns även avlånga såna som du har på bild och de kostar 39:-

    SvaraRadera
  8. Herregud så billigt, helt sanslöst!!! Jag har letat mig blå efter sådana, fattar inte att de är så svåra att hitta! Hur kommer man i kontakt med de som säljer dem (om de finns kvar vill säga)?

    SvaraRadera
  9. Ja det finns ett helt lager med såna.Har du vägarna förbi hit?Går ju och skicka,men de är så känsliga så vet att de skulle gå sönder i frakt,annars skulle jag skicka till dig.
    Nä de är ingen vanliga butik,det är en outlet butik som har sjukt många saker till hemmet och för en liten slant.du skulle också gilla det här stället,t.om bakformar i olika storlekar etc.såg att du ska ha 5veckors semester,hojta till om du har vägarna förbi.

    SvaraRadera
  10. Det är så underbart med dessertbord =) Jag älskar dem!
    I helgen har vi barnkalas och det bakas för fullt här hemma =) Jag tror jag fantiserat om det där dessertbordet i 2 veckor nu!

    Jag måste bara lägga mig i din o smulans konversation, var i Norrköping finns den där butiken?

    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Ja man trillar baklänges när man ser dem!! Vilka fantastiska former, färger och dukningar :O. Åh vad jag skulle vilja göra ett sådant bord!
    Sitter och funderar på om man inte ska åka till Norrköping och köpa på sig några sådana!!! Jag undrar också vilken affär? Hoppas smulan vet :)

    SvaraRadera
  12. Ska du komma till Norrköping för att köpa bara dessa.då kan jag skicka dem till dig om du så gärna vill ha dessa,då får du bet för frakt och så klart för dessa skålar.Om du vill kan jag ta mig en sväng dit och ta kort på alla såna skålar,för de hade några varianter och sedan ta lite mer info om stället.Vet att de heter Norrköping outlet och ligger nära eneby.adress och så har jag inte

    SvaraRadera
  13. Åh vad du är snäll simone!!! Jag betalar vad som helst bara jag får hem sådana, hoppas de finns kvar! Skulle verkligen bli superglad om du ville ta lite kort, du är såååååå snäll!!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)