St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 6 juli 2011

Vackra och stilrena dekorationer till tårtan!

Såg en sådan här hos den fina bloggen "Flickan och kakorna" och blev helt förälskad i hur fint det kan vara med en sådan enkel och stilren dekoration. Detta är något jag måste lära mig att göra. Jag har ett antal ideér för tårtor där en sån dekoration skulle passa in. Ta er en titt på dessa och njut:







Dessa vackra caketoppers hittar du HÄR!
Själv tänkte jag lära mig att göra dem i sugarpaste, det måste ju funka att göra det....eller?!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Visst är de fina?! Jag fullständigt älskar dem.

    Den jag gjorde (kopierade snarare) skar jag ut ur svart sugarpaste, vilket funkade ok, men var lite bräckligt, så det var tur att jag hade gjort 2 st. Dock har jag en rätt kass svart sockerpasta, som jag tyvärr inte vet märket på eftersom jag dumt nog slängde förpackningen efter köpet, men jag hoppas att bättre sorter ska finnas. Så jag tror att det ska gå. Värt ett försök iaf!

    SvaraRadera
  2. Ja de är otroligt vackra! Det var hos dig jag såg dem första gången och jag föll fullkomligt för dem! Tårtan du gjort var så vacker och väldigt tilltalande. Jag trodde det var en köpt dekoration, shit- heder till dig som lyckades göra den så snyggt att man tror den var tryckt!!! Du är vansinnigt duktig :). Skar du ut den på frihand? Ett tips på bra sockerpasta är Wiltons. Oerhört smidig att arbeta med och jag har aldrig haft någon bättre och då har jag testat flera olika varianter. Wiltons svarta färg är också bra för den är väldigt stark och man behöver inte ta halva burken för att få degen helt svart. Jag måste testa och göra det trycket, det är såååååå vackert. Vilka fantastiska bilder du tar Cecilia, allt ser så exklusivt ut, du är verkligen duktig!!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)