St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 11 juli 2011

Chokladskor, dekorationer och annat kul!

Ja ikväll har jag då kört igång igen med ett av mina projekt; CHOKLADSKON!!!! Spännande att se om jag får ihop det och ännu mer spännande att se om jag lyckas pynta den utan att ha sönder den :O.
Jag påbörjade ju ett projekt med att göra en sko i sugarpaste fast denna gången i verklig storlek. Tyvärr gjorde jag enbart ena sidan på skon för jag ville se om det gick att göra. Jag lät sugarpasten ligga några dagar i formen för att stelna till sig (eller rättare sagt, den låg några dagar för att jag inte hann med den....hrm.). Idag tog jag dock upp den och blev positivt överraskad när jag upptäckte att den faktiskt hade stelnat och var inte sladdrig. Så när jag har gjort färdigt chokladskon så ska jag alltså ge mig på andra delen på sugarpasteskon för att sedan se om den går att foga ihop. Gör den det så kan det nog bli ett riktigt häftigt resultat! I sedvanlig ordning så gäller mottot; skam den som ger sig! Ibland är det ganska bra att vara envis för då lyckas man till slut. Kan dock erkänna att jag ett antal gånger tagit sugarpasten och slängt den i golvet i ren frustration när något faller ihop :/. Min man säger alltid om mig att "tålamod det har hon definitivt inget, men hon är så satans envis att hon lyckas enbart genom det". Och det stämmer utan tvekan. Tålamod=nej, Envishet=ja!!!

Min rosett till ett av mina tårtprojekt. Nu har den fått dubbla lager.

Ena sidan av sugarpasteskon. Nu ska det bara till en sida till och sen ska de sättas ihop. Får se om det funkar eller ej.

Lite dekorationer till chokladskon.

Och själva skon under tillverkning. Har testat att göra den en gång men lyckades tyvärr inte få ur den ur formen i helt skick.....Försök nr två påbörjas NU!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)