St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 16 juli 2011

Det färdiga resultatet av Bröllopsdagstårtan och ett smärre äventyr!

Idag blev det ett litet äventyr kan jag berätta! När jag åkte från mina kära päron så upptäckte jag inte bara en, utan två lösspringande hundar. Den ena var dessutom en liten valp. Förvirrad klev jag ur bilen och funderade på vad jag skulle göra. Det första var att ringa min styvfar så han fick komma med två koppel. Det andra var att ringa min man för att be honom ringa polisen och se hur vi skulle gå tillväga. Det är inte alltid så lätt när man står där med två hundar och inte riktigt vet vart man ska ta vägen ska jag säga. Mannen ringde upp polisen enbart för att upptäcka att polisens växel var stängd.....ja STÄNGD!!! Vad ända in i....????? Hur kan polisen ha STÄNGT????? Säger en del om deras verksamhet skulle jag vilja säga. Fint att man ska behöva ringa 112 för att blir kopplad till en vanlig patrull, helt sjukt anser i alla fall jag. Nåväl, när han väl lyckades få tag på polisen fick han reda på att hundarna var anmälda försvunna. Som tur var hade de numret till ägaren så det gick ganska fort att få tag på denne som en liten stund senare kunde plocka upp vovvarna i välbehållet skick. Nu är ju jag en sådan person som tvunget måste rädda vartenda litet djur jag ser så självklart gör jag det som behövs. Jag kan däremot tycka att man kanske ska se till att ha lite bättre koll på sina hundar, framför allt om det är en liten valp. Det var tydligen inte första gången de rymde....
Känner mig dock nöjd att jag lyckades få hem dem till ägaren dock även om jag fick bita mig i tungan för att inte säga något dumt.....

Anyway, så här blev den till slut tårtan jag gjorde till mina föräldrar. Jag är inte nöjd men heller inte missnöjd. Nu har jag testat på att göra vikningar av sugarpasten så nu är det bara till att öva :). Föräldrarna blev dock nöjda så det var ju bra. 










Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Rose-Mariejuli 16, 2011

    Jag hoppas ägaren till hundarna tackade dig riktigt ordentligt.Många hade nog bara ryckt på axlarna och inte alls agerat som du gjorde.Jag är också sån så jag gärna hjälper folk och djur som ser vilsekomna ut,det kan resultera i väldigt trevliga saker.Min man och jag hjälpte ett par som hade fått problem med sin bil sommaren 2000 och det resulterade i ett par väldigt trevliga sommarvänner.Mannen var från Stockholm men de bodde i Schweiz,tyvärr så gick han bort för några år sen men hon har deras stuga kvar i Misterhults skärgård och är där varje sommar och då träffas vi alltid.Hon har precis varit här idag och det var trevligt som alltid.Så en hjälpsam gest kan leda till mycket och så mår man bra själv när man gör goda gärningar.

    SvaraRadera
  2. Julia Sandellaugusti 31, 2011

    Visst kan man inte bara åka förbi då man ser ett ensamt borttappat litet djur. Men förstår att du fick bita dig hårt i tungan för att inte sätta ägaren på plats!
    Tårtan är hur fin som helst, speciellt då detta var första testet på drapering! Förstår att dina föräldrar blev riktigt glada, vem hade inte blivit det för en så vacker tårta!
    Kramar

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)