St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 12 juli 2011

Första chokladskon tillverkad och klar!!

Då var den färdig, min allra första chokladsko :). Känner mig nöjd över att ha fått ihop den även om den kan finslipas mycket vad gäller skarvar och jämnhet. Men, det kan faktiskt bara bli bättre härifrån och nu vet jag hur man gör! Det var lite trixigt att få ur den ur själva formen men jag lyckades till slut, även om jag fick gjuta om en skon eftersom den tappade sin klack första gången (jag knackade nog lite väl hårt på formen när jag skulle få ur själva chokladen). Men jag känner helt klart att dessa skor kommer jag göra många gånger till (nästa försök redan ikväll faktiskt!!!) för de blir hur söta som helst. Tänk så perfekt att ge bort i födelsedagspresent, gå-bort-present, julklapp osv :D. Och, det bästa av allt, DEN GÅR JU ATT ÄTA!!!!! Inte illa alls minsann!
Här är resultatet:






Formen till skorna fick jag av snälla Jennie på B´s skafferi. Tack Jennie, jag kommer få mycket roligt med denna form!!!! Här ska skapas skor :D

Är du intresserad av att köpa en sådan form? Klart du är ;)
Då ska du gå in HÄR!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)